اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر:

چپ آب منشعب از استخر شبکه آبیاری آبپخش لایروبی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: چپ آب منشعب از استخر شبکه آبیاری آبپخش پس از سال‌های متمادی لایروبی شد و این امر سبب سهولت ارائه خدمات آبیاری به کشاورزان این منطقه می‌شود.

چپ آب منشعب از استخر شبکه آبیاری آبپخش لایروبی شد

سید مهدی موسوی امروز در گفت‌‎وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: منطقه آبپخش یکی از قطب‌های موثر استان در صنعت کشاورزی است که استعدادهای کشاورزی فراوانی دارد و باید برای شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها تلاش کنیم.

وی افزود: آبیاری یکی از مسائل مهمی است که تاثیر به‌سزایی در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کشاورزی در منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: این شرکت در سال‌های اخیر همواره کوشیده است تا با اجرای مطلوب فرآیند آبیاری و بهبود شیوه آبیاری پاسخی مناسب به دغدغه‌های نخلداران شهرستان دهد و رضایت ایشان را جلب کند.

موسوی بیان داشت: تلاش برای افزایش کیفیت آبیاری و راندمان انتقال آب از اولویت‌های مهمی است که این شرکت به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به کشاورزان در دستور کار خود قرار داده است.

وی لایروبی کانال‌های آبیاری را مهم‌ترین عامل در افزایش راندمان انتقال آب دانست و اضافه کرد: اجرای طرح‌های پوشش بتنی و لایروبی کانال‌های آبیاری از مسائل مهمی است که  اجرای آن سبب  بهبود فرآیند آبیاری می‌شود و در سال‌های گذشته به بهترین نحو ممکن شاهد ارائه خدماتی در این راستا بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان داشت: افزایش راندمان و سرعت انتقال آب در شبکه‌ها و کانال‌های آبیاری و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی از نتایج و دستاوردهای مهمی است که با اجرای طرح‌های لایروبی حاصل می‌شود.

موسوی ادامه داد: لایروبی کانال چپ آب منشعب از استخر شبکه آبیاری آبپخش از آرزوهای دیرینه کشاورزان این منطقه بوده و در سال جاری با انجام پیگیری‌های لازم شاهد تحقق این امر بوده‌ایم.

وی افزود: لایروبی این چپ آب با تامین اعتبار از شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر صورت گرفته و با بیل مکانیکی و ماشین‌های صنعتی شاهد اجرای آن بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه چپ آب منشعب از استخر شبکه آبیاری آبپخش در سال‌های متمادی لایروبی نشده بود، شاهد رویش درختان و درختچه‌های بزرگ و شکل‌گیری رسوبات عظیم در آن بوده‌ایم که اجرای پروژه لایروبی با توجه به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

موسوی ابراز داشت: حوزه معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در سال‌های اخیر توجه خاصی به شبکه آبیاری آبپخش و اجرای این پروژه مهم داشته، که صمیمانه از زحمات و تلاش‌های این مجموعه برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به کشاورزان آبپخش تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/2452/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول