اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش:

توجه به صنعت کشاورزی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی است

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش گفت: توجه به صنعت کشاورزی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی است و مسئولان اهتمام و تلاش ویژه‌ای نسبت به این امر دارند.

توجه به صنعت کشاورزی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، محمداسماعیل شفیعی شامگاه پنج‌شنبه در نشست بررسی مشکلات کشاورزان منطقه آبپخش اظهار داشت: کشاورزی یکی از عوامل پویایی اقتصاد جوامع است و در سال‌های گذشته تلاش‌های فراوانی برای توسعه زیرساخت‌های کشاورزی شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صنعت کشاورزی در هر یک از مناطق از موضوعات مهمی است که در برنامه‌ریزی مسئولان اثرگذار خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای منطقه آبپخش برای دستیابی به رشد مطلوب در صنعت کشاورزی نیازمند تلاش بی‌وقفه مسئولان امر هستیم.

شفیعی بیان داشت: کشاورزی از ظرفیت‌های تاثیرگذار در تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری است و حمایت از کشاورزان در این زمینه اثرات شایانی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: آبپخش یکی از قطب‌های مهم استان بوشهر در عرصه کشاورزی است و سهم بالایی از تولیدات کشاورزی استان را به خود اختصاص داده و در چند سال اخیر شاهد روند رو به رشد کشاورزی در این منطقه هستیم.

این مسئول کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی را از مسائل حائز اهمیت دانست و بیان داشت: بهبود وضعیت کشاورزی و رشد شاخص‌های کشاورزی از مهم‌ترین مسائلی است که مسئولان جهاد کشاورزی آبپخش به منظور کیفیت‌بخشی به تولیدات کشاورزی و افزایش سطح تولیدات به طور جدی به آن توجه داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش عنوان کرد: براساس آمار موجود در منطقه آبپخش 1.3 میلیون اصله نخل وجود دارد و براساس آمار موجود، قریب به 50 درصد از تولیدات خرمای شهرستان مربوط به این بخش است.

شفیعی ادامه داد: آشنایی با نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های کشاورزان از مسائلی است که مسئولان و متولیان امر کشاورزی را در رفع مشکلات این قشر یاری می‌کند و در منطقه آبپخش شاهد توجه جدی به این مساله بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی باید اولویت نخست مسئولان آبپخش باشد، ادامه داد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای رشد و توسعه کشاورزی آبپخش بهره برده و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

منتخب مردم آبپخش در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی نیز در این نشست افزود: بررسی مشکلات و دغدغه‌های آبپخش یکی از اولویت‌هایی است که شورای چهارم به آن توجه دارد و در این راستا شاهد مطالعات و بررسی‌های وسیع در این ارتباط هستیم.

فرخ عباسی بر ضرورت ایجاد بازار رقابتی برای محصول خرما تاکید کرد و متذکر شد: وضعیت رقابتی در بازار عرضه و توزیع خرما وجود ندارد و این امر سبب ضرر و زیان کشاورزان شده است.

وی در پایان اذعان داشت: وضعیت فعلی قیمت خرما در بازار سبب تضییع حقوق کشاورزان می‌شود و باید شرایطی ایجاد شود که این محصول به قیمت حقیقی خود در بازار دست یابد.

انتهای پیام/2452/ن40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول