اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر خبر داد

تغذیه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش از سد رئیسعلی دلواری

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از تغذیه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش از سد رئیسعلی دلواری خبر داد.

تغذیه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش از سد رئیسعلی دلواری

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حسین باشی‌زادگان شامگاه یکشنبه در نشست با مسئولان آبیاری آبپخش اظهار داشت: تأمین به موقع آب کشاورزی در مناطق مختلف استان از اولویت‌های مسئولان آب منطقه‌ای استان بوشهر است.

وی افزود: در بحث آبیاری نخیلات اقدامات بسیار مهم و تاثیرگذاری تاکنون انجام داده‌ایم و به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده‌ایم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از کاهش آب ذخیره شده در سد رئیسعلی دلواری خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به دلیل کاهش بارش‌ها، حجم آب ذخیره شده در پشت سد رئیسعلی دلواری به 290 میلیون متر مکعب رسیده است.

باشی‌زادگان اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بخش منابع و مصارف سد، خروجی سد به میزان 10 متر مکعب بر ثانیه برای آبیاری نخیلات مناطق آبخش، کلل، زیارت و بنار آبشیرین رهاسازی می‌شود که این میزان با در نظر گرفتن حقابه زیست محیطی، شرایط آب و هوایی منطقه و تبخیر و نشست در مسیر رودخانه تنظیم شده است.

وی از تغذیه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبپخش از سد رئیسعلی دلواری خبر داد و بیان داشت: هم اکنون حدود 10 هزار هکتار از اراضی باغات شبکه آبیاری و زهکشی آبپخش، از سد رئیسعلی دلواری تغذیه می‌کنند.

این مسئول متذکر شد: بدون تردید و با بهره‌برداری کامل از شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره و توسعه بخش کشاورزی منطقه میزان محصولات کشاورزی افزایش و به دنبال آن نیز در درآمد کشاورزان بیشتر خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر اذعان داشت: سد رئیسعلی دلواری دارای مخزنی با قابلیت ذخیره سازی حجمی معادل 700 میلیون متر مکعب و قابلیت تنظیم 520 میلیون متر مکعب نقش ارزنده‌ای در حفظ کشاورزی به ویژه آبیاری نخیلات منطقه آبپخش دارد.

باشی‌زادگان یادآور شد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای استفاده حداکثری از امکانات موجود و افزایش بهره‌وری استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول