اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی با حضور دانشگاهیان و خیرین

کانون خیرین دانشگاه‌ساز اردبیل راه‌اندازی شد

کانون خیرین دانشگاه‌ساز دانشگاه محقق اردبیلی با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه محقق اردبیلی و خیرین نام آشنا به بهره‌برداری رسید.

کانون خیرین دانشگاه‌ساز اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، رئیس این دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: ما امروز در توسعه کمی و کیفی دانشگاه محقق اردبیلی به حمایت‌ها و همراهی‌های خیرین و افراد نیکوکار و دلسوز به حوزه علم و فناوری‌های جدید نیاز داریم.

مسعود گنجی تصریح کرد: در هشت سال اخیر تعداد رشته‌های دکترای دانشگاه محقق اردبیلی از دو رشته به 42 رشته افزایش یافته به گونه‌ای که همچنان فرایند توسعه و تقویت رشته‌های تحصیلات تکمیلی ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز در سال‌های اخیر 53 رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه افزوده شده و در مجموع تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد به 76 رشته ارتقا یافته است.

این مسئول اضافه کرد: همه این توسعه کمی و کیفی نیازمند توسعه زیرساخت‌های حقیقی است که از آن جمله می‌توان فراهم شدن کلاس‌های درس، آزمایشگاه، خوابگاه، مسجد و مراکز فرهنگی، معنوی را نام برد.

گنجی بیان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی برای اینکه بتواند به خواست به حق دانشجویان جامه عمل بپوشاند دست کمک به سوی خیرین را دراز کرده و در این زمینه استدعای کمک و همراهی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: با توافقی که با بنیاد حمایت از کودکان مستمند و خیرین شاخص استان داشتیم، قرار شده است مجموعه‌های مختلف دانشگاهی به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود تا علاقمندان بتوانند از این فضا بهره لازم و استفاده کافی و شایسته را ببرند.

وی دانشگاه محقق اردبیلی را به عنوان دانشگاه مادر نیازمند توسعه همه‌جانبه توصیف کرد و ادامه داد:‌ هر چند فضاهای دانشگاهی در این مجموعه علمی در هشت سال اخیر شش برابر رشد پیدا کرده و شاهد راه‌اندازی دانشکده‌های مختلف بودیم اما همچنان با وجود افزایش رشته‌ها شاهد برخی کمبودها هستیم که امیدواریم با کمک مجموعه خیرین استان بتوانیم در این زمینه مناسب و شایسته عمل کنیم.

در این مراسم رئیس بنیاد حمایت از کودکان مستمند استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که منعقد کردیم، قرار است ساختمانی به همت این بنیاد احداث شده و به شکل اجاره‌ای در اختیار دانشگاه قرار گیرد تا منبع درآمد اجاره به حساب بنیاد واریز شود.

جواد قرآن‌نویس افزود: قرار شده است در اولین مرحله ساختمانی با چندین کلاس درس به ظرفیت 240 دانشجو احداث شود که مقرر است وزارت علوم 50 درصد هزینه‌های مربوط را متقبل شده و مابقی نیز از طریق این بنیاد و خیرین تأمین شود تا محل و ممر درآمد برای بنیاد حمایت از کودکان مستمند و بیمار باشد.

انتهای پیام/62001/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول