اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان قروه:

خیرین دست خدا بر روی زمین هستند

دادستان قروه گفت: کار خیرین کاری خدایی است و این گنجینه‌های گرانبها به عنوان دست خداوند بر روی زمین عمل می‌کنند.

خیرین دست خدا بر روی زمین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حسین اسماعیلی پیش از ظهر امروز در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قروه با بیان این مطلب گفت: احسان و نیکوکاری یکی از مزیت‌های متعالی دین مبین اسلام است و بخشش مال، شکرانه نعمت‌های خدادادی است.

وی با تاکید بر این‌که بخش عمده‌ای از موفقیت ستاد دیه و دستگاه قضایی در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد در راستای مشارکت مردم است، تصریح کرد: بر این اساس مردم متولی اصلی راهبردهای کلی حاکمیتی و دستگاه قضایی هستند که باید با راهکارهای سازنده، مشارکت بیشتر آنان در این راستا جلب شود.

دادستان قروه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از حبس سرپرست خانواده گفت: خانواده زندانیان در معرض بیشترین و جدی‌ترین آسیب‌های اجتماعی قرار دارند که با مشارکت خیرین در فراهم کردن زمینه بازگشت آنان به آغوش خانواده، خانواده‌ای می‌تواند روی پای خود بایستد.

وی با تاکید بر این نکته که مرتکب جرم حتماً باید مجازات شود، تصریح کرد: برخی افراد ناخواسته در مسیر جرم قرار می‌گیرند که بیشتر محکومین مالی در این زمره قرار دارند.

اسماعیلی با اشاره به برخی آسیب‌های تهدیدکننده برای خانواده زندانیان نیازمند گفت: تنگناهای اقتصادی ناشی از نبود سرپرست خانوار، اعضای خانواده را در مسیری قرار می‌دهد که شاید منجر به افزایش جرم در جامعه شود.

وی از هم پاشیدگی خانواده‌های زندانیان، افزایش جمعیت کودکان کار، فساد، بازماندن از تحصیل از جمله اثرات سوء نبود سرپرست خانوار در جمع خانواده است که با بهره‌گیری از حس بشردوستی خیرین، آمار زندانیان کاهش و بزه‌های اجتماعی نیز تقلیل می‌یابد.

دادستان قروه افزود: مهار و کاهش زندانیان جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌ها در گرو اصلاح رفتارهای غلط و ناهنجاری‌های رایج در جامعه است.

به گفته دادستان قروه، پیشگیری از جرایم غیرعمد و تعمیق رفتارهای صحیح فرهنگی در لایه‌های اجتماعی موضوعی مهم است که باید پیگیری شود.

دادستان قروه اظهار داشت: برگزاری این جشن فرصت خوبی است تا از کمک‌های مادی، معنوی و فکری مردم بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/79009/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول