اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

موسسه خیرین قرآنی باید راه‌اندازی شود / افزوده شدن مرحله روستایی به مسابقات قرآنی اوقاف

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با توجه به محدودیت منابع اعتباری دولتی و ضرورت گستردگی فعالیت‌های قرآنی شایسته آن است که موسسات خیریه قرآنی در استان اردبیل فعالیت خودشان را آغاز کنند.

موسسه خیرین قرآنی باید راه‌اندازی شود / افزوده شدن مرحله روستایی به مسابقات قرآنی اوقاف

حجت‌الاسلام بهنام لطفی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: سومین طرح قرآنی اوقاف و امور خیریه با محوریت حفظ موضوعی آغاز شده تا مراحل اجرایی آن به سرانجام برسد تا نفرات منتخب به مسابقات کشوری راه یابند.

وی با اعلام اینکه مرحله روستایی نیز جدیداً به مراحل این مسابقات قرآنی افزوده شده است، عنوان کرد: ما امسال مسابقات خودمان را از مرحله روستایی و رقابت بین قاریان و حافظان مناطق محروم آغاز می‌کنیم سپس با طی شدن مراحل شهرستانی و استانی منتخبان راهی مرحله کشوری می‌شوند.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه این دوره از مسابقات به عنوان سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی نهج‌البلاغه هم اکنون مراحل اولیه و ثبت نام را سپری می‌کند، افزود: ما کار را مرحله به مرحله به پیش می‌بریم تا بتوانیم بعد از اتمام مرحله ثبت نام روند مسابقات را به صورت جدی پیگیری کنیم.

لطفی از اجرای طرح نخبه‌پروری در حوزه علوم قرآنی و معرفی چهره‌های برتر قرآنی به مسابقات کشوری خبر داد و یادآور شد: ما در کنار این کار با دعوت از اساتید برجسته نسبت به آموزش ویژه نخبگان علوم قرآنی با استفاده از اساتید ممتاز و شاخص کشوری اقدام می‌کنیم تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه سطح فراگیری و آموخته‌های قرآنی آنها ارتقا یابد.

این مسئول همچنین از اجرای طرح آموزش داوران و ارتقای سطح آنها خبر داد و تصریح کرد: در یک سطح‌بندی اساتید و داوران ما به سه سطح یک، دو و سه تقسیم می‌شوند که اوقاف سعی دارد سطوح داوران استان‌ها و آموزش‌های مستمر ارتقا یابد.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به کمبود منابع اعتباری دولتی در اجرای برنامه‌های گسترده قرآنی و معارف مربوط به آن اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم خیرین با وقف اموال خود بکوشند تا در سایه قرآن بتوانند از نور هدایت‌بخش آن بهره ببرند.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ضرورت راه‌اندازی مجموعه‌ها و موسسات خیریه قرآنی را یادآور شد و بیان داشت: همانگونه که کارهای خیر در امور اقتصادی، معیشتی، آموزشی و تربیتی تقویت شده باید در حوزه قرآنی نیز مجموعه‌های خیریه آستین بالا بزنند تا ضمن کمک به توسعه فرهنگ قرآنی و وقف در این زمینه بتوانند اهداف واقعی خود را جامه عمل بپوشانند.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول