اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل:

350 زندانی چشم انتظار کمک‌های خیرین

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 350 زندانی جرایم غیرعمد چشم انتظار دست خیرین و نیکوکارانی هستند تا این دست‌های مهربانانه به حرکت درآمده و زمینه آزادی آنها را فراهم آورند.

350 زندانی چشم انتظار کمک‌های خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود انزابی عصر امروز در جشن گلریزان شهرستان کوثر اظهار داشت: ما در حدود 50 تا 70 درصد از ظرفیت کمک‌های خیرین و ستاد دیه برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استفاده می‌کنیم و مابقی نیز از طریق تسهیلات بانکی و کمک خود مددجویان تأمین شده تا بستر آزادی آنها فراهم آید.

وی تصریح کرد: برای آزادی 350 زندانی جرایم غیرعمد استان ما به بیش از 12 میلیارد تومان با احتساب نرخ سکه نیازمند هستیم تا بتوانیم این افراد در بند را آزاد کنیم.

انزابی خاطر نشان کرد: با برگزاری جشن گلریزان در تمام شهرستان‌ها و حتی برخی از بخش‌ها کمک‌های مطلوبی جمع‌آوری شده که امیدواریم با کمک ویژه ستاد دیه کشور و همچنین گذشت شاکیان بتوانیم زمینه آزادی بسیاری از این زندانیان را فراهم آوریم.

این مسئول با اظهار تأسف از کم نشدن و جلوگیری از ارتکاب جرایم غیرعمد در مقایسه با میزان پرونده‌های ورودی اضافه کرد: جالب اینجاست که هر سال در پایان اسفند تعداد پرونده‌ها را به صفر می‌رسانیم اما در ابتدای سال باز شاهد آن هستیم که ورودی‌ها افزایش یافته و به همین نسبتی که آزاد کردیم انباشت پرونده را در سال جدید شاهد و ناظر هستیم.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در ردیف استان‌هایی قرار دارد که کمترین آمار زندانیان جرایم غیرعمد را دارد، بیان کرد: در سال گذشته نیز موفق شدیم با پرداخت 6.5 میلیارد تومان محکومیت مالی افراد در بند زمینه آزادی 150 نفر معسر را فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل ستاد دیه استان یادآور شد: از 150 زندانی آزاد شده بیش از 75 درصد مربوط به مرکز استان و مابقی مربوط به سایر مناطق استان بوده است.

انزابی هدف ستاد دیه از آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سه بخش تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی و محکومیت مالی را کسب رضای الهی توصیف کرد و ادامه داد: در سال‌های گذشته مجموعه یاوران ستاد دیه راه‌اندازی شده و به همت این یاوران در تمام شهرها جشن گلریزان برپا می‌شود تا همه افراد علاقمند بتوانند کمک‌های خود را پرداخت کنند.

انتهای پیام/62003/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول