اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کهگیلویه عنوان کرد

فریاد بی‌صدای 2 هزار یتیم در کهگیلویه منتظر پاسخ خیرین

مدیر کمیته امداد کهگیلویه با بیان اینکه دو هزار یتیم زیر 18 سال در شهرستان وجود دارد گفت: تنها حدود 10 نفر حامی یتیمان در سطح شهرستان وجود دارد.

فریاد بی‌صدای 2 هزار یتیم در کهگیلویه منتظر پاسخ خیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عنایت رحیمی‌نیا ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت:  کمیته امداد امام خمینی(ره) اولین نهادی بود که به دستور امام راحل 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شده است.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه با اشاره به خدمات ارزنده این نهاد حمایتی در شهرستان تصریح کرد: کمیته امداد در کهگیلویه در سال 91 بالغ بر 200 میلیارد ریال خدمات‌رسانی به اقشار نیازمندان و محرومین داشته است.

رحیمی‌نیا با بیان اینکه قریب به 9 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 27 هزار نفر به طور مستقیم تحت حمایت کمیته امداد در کهگیلویه هستند اذعان داشت: بیش از 20 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

وی از اجرای 5400 طرح خود اشتغالی توسط این نهاد در شهرستان خبر داد و گفت: حدود هزار طرح در سال 91 اتفاق افتاده است.

رحیمی‌نیا خدمات کمیته امداد در بخش اشتغالزایی را مؤثر عنوان کرد و ابراز داشت: نهاد کمیته امداد در کارگروه اشتغال به جهت طی کردن فرآیند پویایی در اجرای طرح‌ها از دستگاه‌های برتر در این حوزه به شمار می‌رود.

این مسئول شناسایی استعدادها را رکن اساسی اشتغالزایی در کمیته امداد خواند و با اذعان به اینکه به جای سرمایه ابزار کار در اختیار مددجویان جویای کار گذاشته می‌شود خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغالزایی به صورت مداوم تحت نظارت و پشتیبانی کمیته امداد هستند و مدیریت اقتصاد شهرستان تا حدودی بسته به طرح‌های خوداشتغالی این نهاد حمایتی است.

رحیمی‌نیا ارائه حدود 760 مورد خدمات عمرانی در سال 91 را بخشی از خدمات حوزه مسکن نهاد کمیته امداد در شهرستان برشمرد و افزود: این خدمات شامل؛ احداث مسکن، خرید مسکن مهر و تعمیرات منازل مددجویان تحت حمایت بوده است.

وی با اشاره به ارائه مشاوره تحصیلی به فرزندان تحت حمایت در انتخاب رشته‌های کاربردی از تحت پوشش بودن بیش از 6 هزار دانش‌آموز و حدود هزار دانشجو در شهرستان خبر داد و گفت: همه خدمات حوزه فرهنگی در کمیته امداد به صورت هدفمند صورت می‌گیرد.

مدیر کمیته امداد کهگیلویه پرداخت 74 میلیارد ریالی در حوزه پرداخت مستمری این نهاد را از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان برشمرد و اضافه کرد: تأمین جهیزیه یک‌هزار عروس، معافیت سربازی 430 نفر از فرزندان ایتام و  15 هزار مکاتبه در امورات حقوقی مددجویان بخش دیگری از خدمات حمایتی کمیته امداد به خانواده‌های تحت پوشش در کهگیلویه بوده است.

*لزوم نهادینه شدن فرهنگ یتیم نوازی در کهگیلویه

رحیمی‌نیا با بیان اینکه 2 هزار یتیم زیر 18 سال تحت پوشش در شهرستان وجود دارد خواستار  همکاری خیرین در حمایت از این یتیمان شد و ابراز داشت: متأسفانه فرهنگ یتیم نوازی و انفاق در شهرستان به خوبی جا نیفتاده و نیاز به نهادینه شدن این فرهنگ حسنه وجود دارد.

وی از جذب بیش از 1400 حامی خارج از استان و کمک 7 میلیارد ریالی خیرین به ایتام در سال 91 خبر داد و اذعان داشت: تنها حدود 10 نفر از این خیرین در سطح شهرستان کهگیلویه هستند.

رحیمی‌نیا توزیع سبد غذایی و افطاری به 21 هزار نفر از مددجویان در ماه رمضان گذشته را یادآور شد و گفت: هزینه این موارد نیز از طریق خیرین خارج از شهرستان تأمین شده بود.

این مسئول نهاد حمایتی با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام مبنی بر اینکه خداوند سایه رحمتی دارد که فقط مشمول کسانی می شود که انفاق می‌کنند افزود: مال انسان یا باعث سعادت و یا منجر به سقوط انسان می‌شود و مالی که در آن انفاق باشد باعث سعادت انسان می‌شود.

رحیمی‌نیا کمیته امداد را از سالم‌ترین دستگاه‌ها دانست و با اذعان به اینکه امکان خطا و دخل‌و تصرف در این نهاد وجود ندارد بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ انفاق از سوی دستگاه‌های فرهنگی و تبیین اهمیت حساب پس‌انداز اخروی به مردم شهرستان تأکید کرد و گفت: جامعه‌ای که انفاق در آن جاری باشد توسعه‌یافته تلقی می‌شود.

انتهای پیام/82016/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول