اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

مشارکت 116 میلیون ریالی خیرین برای احداث مجتمع معلولان در قروه

فرماندار قروه گفت: خیرین قروه‌ای در نشست مجمع خیرین حمایت از معلولان این شهرستان، 116 میلیون و 500 هزار ریال برای تکمیل طرح احداث مجتمع معلولان قروه اهدا کردند.

مشارکت 116 میلیون ریالی خیرین برای احداث مجتمع معلولان در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، خیرین در نشست مجمع خیرین حمایت از معلولان شهرستان قروه، همچنین 102 میلیون ریال نیز برای ادامه تکمیل طرح احداث مجتمع معلولان قروه تعهد کردند.

فرماندار قروه ظهر امروز در این مراسم با اشاره به نقش سازنده خیرین در ارتقا و بهبود ارائه خدمات سازنده به جامعه گفت: خیرین کسانی هستند که می‌توانند بیشترین نقش را در رشد فرهنگی یک جامعه داشته باشند.

محمدرسول شیخی‌زاده با بیان این‌که بذل و بخشش و انفاق مال برای رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه که نشات گرفته از حس نوع‌دوستی و احساس مسئولیت اجتماعی انسان است سابقه‌ای طولانی در جوامع بشری دارد، گفت: انفاق و بخشش مال در راستای توانمندسازی معلولانی که زمانی به عنوان سربار خانواده‌ها مطرح بودند، امری مقدس و سزاورا تقدیر است.

وی با تاکید بر این‌که سرمایه‌ها و منشا تحول هر جامعه‌ای انسان‌ها هستند، گفت: باید با نگرش مثبت به جنبه‌های توانایی معلولان، آن‌ها را در فعالیت‌های ثمر بخش اجتماعی با سایرین همگام کنیم. 

فرماندار قروه با اشاره به این‌که در عصر کنونی نه تنها توسعه، پیشرفت و استقلال کشورها بلکه حفظ هویت فرهنگی ملت‌ها در گرو دستیابی به بالاترین سطح از مهارت و دانش است، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌های اشتغال و حرفه‌آموزی و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری معلولان می‌تواند سهم به‌سزایی در پیشرفت جامعه داشته باشد.

شیخی‌زاده بارزترین جلوه توانمندی معلولان را در انجمن حمایت از معلولان این شهرستان معرفی کرد و افزود: اعضای این انجمن در بسیاری از عرصه‌ها گوی سبقت را از افراد سالم ربوده‌اند و با توانایی‌های مثال‌زدنی خود، موجب تغییر نگرش جامعه به افراد معلول شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به دلیل عدم تحقق اعتبار تخصیصی برای احداث و تکمیل این مجتمع گفت: در کمیته برنامه‌ریزی سال گذشته شهرستان، یک میلیارد ریال به این منظور اختصاص یافته بود که به دلیل محدودیت‌های اعتباری و اولویت داشتن برخی طرح‌های عمومی، محقق نشد.

فرماندار قروه تصریح کرد: اعتبار یاد شده با 20 درصد افزایش در کمیته برنامه‌ریزی امسال گنجانده می‌شود.

گفتنی است،‌ مجتمع معلولان قروه در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در چهار طبقه برای ایجاد سایت‌های آموزشی، توانبخشی، فرهنگی و هنری، اداری و اشتغال برای معلولان در دست احداث است.

برای این مجتمع تاکنون دو میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده است که بخش عمده‌ای از آن را خیرین اهدا کرده‌اند.

انتهای پیام/79009/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول