اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان:

اغلب تقاضای کاهش سن توسط خانم‌ها انجام می‌شود

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: اغلب تقاضای کاهش سن توسط خانم‌ها انجام می‌شود.

اغلب تقاضای کاهش سن توسط خانم‌ها انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید موسی متوسلین ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط ثبت‌احوال استان زنجان در چهار ماهه نخست امسال پرداخت.

وی با ارائه آماری از آرشیو الکترونیکی اسناد در استان افزود: از تعداد 2 میلیون و 333 هزار و 483 سند ولادت و وفات که مهر ماه سال گذشته به طور کامل اسکن شده بود، تعداد 2 میلیون و 204 هزار سند از این تعداد داده آمایی و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه در مجموع 95 درصد از اسناد استان در پایگاه جمعیتی بارگذاری شده است، تصریح کرد: فقط پنج درصد تا اتمام پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد باقی‌ مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز شهرستان‌های طارم، ایجرود، سلطانیه، خرم‌دره و بخش‌های افشار، انگوران، بزینه‌رود و زنجانرود تا 100 درصد اسناد داده‌‌ آمایی و در پایگاه اطلاعات جمعیتی بارگذاری شده است.

متوسلین در ادامه با اشاره به ثبت وقایع چهارگانه حیاتی در استان در مهلت قانونی تعیین شده برای آن اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده این وقایع در مهلت قانونی در استان به ثبت می‌رسد.

وی همچنین به نسبت ازدواج به طلاق در استان نیز اشاره کرد و گفت: با برآورد صورت گرفته به ازای هر 9 ازدواج یک طلاق در استان اتفاق می‌افتد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد متقاضیان در زمینه کاهش سن اشاره کرد و گفت: کاهش سن شرایطی دارد که باید بر اساس ضوابط و قوانین به آن عمل شود.

وی با اشاره به اینکه درخواست و تقاضای کاهش سن باید با سند صورت گیرد، اضافه کرد: در صورتی که شرایط لازم برای کاهش سن مورد تایید باشد، این اقدام صورت می‌گیرد.

متوسلین با بیان اینکه به درخواست‌های تقاضای کاهش سن کمتر از پنج سال رسیدگی نمی‌شود، افزود: درخواست‌های بالای پنج سال نیز باید با ارائه سند صورت گیرد.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از تعداد تولد‌های به ثبت رسیده در استان زنجان افزود: در چهار ماهه نخست امسال در مجموع تعداد 6 هزار و 746 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با بیان اینکه از نوزادان متولد شده 3 هزار و 503 نفر پسر هستند، تصریح کرد: همچنین 3 هزار و 243 مورد نیز مربوط به متولدین دختر است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ولادت‌ها، تعداد 4 هزار و 858 مورد در نقاط شهری و تعداد یک‌هزار و 888 مورد در نقاط روستایی رخ داده است.

انتهای پیام/73005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول