اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

خبرنگاران باید از آرایش و پیرایش به دور باشند

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: خبرنگاران باید از آرایش و پیرایش اخبار و مسائل مطرح شده در جامعه پرهیز کنند و عین واقعیت‌ها را منعکس کنند.

خبرنگاران باید از آرایش و پیرایش به دور باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری صبح امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که به همت شورای شهر و شهرداری اردبیل تدارک دیده شده بود، اظهار داشت: رسانه‌ها باید استقلال و موجودیت خود را همیشه حفظ کنند و در مسیر پویایی و تحرک واقعی گام بردارند.

وی با بیان اینکه خداوند نیز به ارزش و قداست قلم و نگارش قسم یاد کرده و این امر را مقدس شمرده است، عنوان کرد: شغل خبرنگاری، شغل دارای شرافت و قداست است و ضرورت دارد به خبرنگاری به دید یک مسئولیت سنگین نگاه کنیم نه اینکه بخواهیم آن را شغل و حرفه بدانیم.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در این مسئولیت سنگین خبرنگاران باید درست و شایسته به وظیفه خطیر خود عمل کرده و در قبال جامعه رسالتشان را به شایستگی انجام دهند، افزود: اگر ریشه خبر را در عربی نبه و نبی بدانیم به یقین اصالت و قداست شغل خبرنگاری به رسالت عظیم انبیا بر می‌گردد که سعی می‌کردند که مردم را از کج‌روی و ناراستی‌ها به سمت راستی هدایت کنند.

سرداری با یادآوری اینکه در احتمال صدق و کذب در اخبار وجود دارد که باید شنونده حقایق آن را به خوبی درک کند، ادامه داد: باب تحقیق در حوزه خبر باز است و یک شنونده باید در مورد خبری که می‌شنود تحقیق کند و راستی و درستی آن را بفهمد.

این مسئول تصریح کرد: هر مسئولیتی به ویژه شغل خبرنگاری آفت‌ها و تهدیدهایی دارد که یکی از این آفت‌ها تولید خبر بر اساس دریافت‌های ذهنی یک خبرنگار است.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: تولید خبر یک آفت جدی در این زمینه به شمار می‌رود که ضرورت دارد یک خبرنگار متعهد از این خطا و انحراف مصون بماند و سعی نکند تولید خبر داشته باشد بلکه آنچه که واقعیت اجتماعی است، منعکس کند.

سرداری بزرگنمایی، کوچک‌نمایی و سانسور را از آفت‌های مسئولیت‌ خبرنگاری توصیف کرد و یادآور شد: ‌از خبرنگاران انتظار عصمت نداریم، اما انتظار دروغ نوشتن را نیز نداریم.

وی تاکید کرد: خبرنگاران در عین حفظ استقلال خبری و تولید رویدادهای اجتماعی باید از انعکاس واقعیت‌ها هراسی نداشته باشند و سعی نکنند با تکیه بر اصل آرایش و پیرایش خبر را غیر‌واقعی جلوه دهند.

رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود گفت: منطق حکم می‌کند که یک خبرنگار واقعیت‌های اجتماعی را منعکس کند تا مردم بیشتر با واقعیت‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول