اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد:

خبرنگاران ناخواسته کاری برای دشمن انجام ندهند

امام جمعه عنبرآباد گفت: باید ظرافت‌ها در کار یک خبرنگار رعایت شود تا ناخواسته کاری را برای دشمن انجام ندهند.

خبرنگاران ناخواسته کاری برای دشمن انجام ندهند

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‌الاسلام مصطفی دشت‌آبادی ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان با اشاره به جایگاه و وظیفه خطیر یک خبرنگار اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت خبرنگار رساندن پیام جامع به دیگران است.

وی افزود: پیشینه خبرنگار به خداوند بر می‌گردد و نخستین خبرنگار خداوند متعال است که خبرها را به نخستین نسل‌ها رساند، پیامبران و ائمه اطهار کاتبان وحی هستند.

دشت‌آبادی تصریح کرد: در حادثه کربلا خبرنگاری که حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) داشتند، سبب شد که خبرهای روز عاشورا منتقل شود و این بیانگر عظمت جایگاه خبرنگاری است.

وی تصریح کرد: همانطور که عظمت این کار مشخص است، سختی‌های این کار نیز معلوم است و باید دقت داشت در این عرصه کوتاهی نشود و یا مواردی مطرح نشود که دشمن از آن سوءاستفاده کند.

امام جمعه عنبرآباد گفت: خبرنگار باید دنبال واقعیت‌ها بوده و به دنبال انتشار اکاذیب نباشد، اما هر واقعه‌ای که صحت دارد را نیز نباید منتشر کرد، گاهی مواقع اخباری منتشر می‌شود که بعد از نقل می‌بینیم، دشمن از انتشار آن خبر در جامعه خوشحال می‌شود و این از مواردی است که در زمینه خبر باید مدنظر خبرنگار باشد.

دشت‌آبادی بیان داشت: رعایت این موارد ظرافت‌هایی است که باید در کار یک خبرنگار رعایت شود تا ناخواسته کاری را برای دشمن انجام ندهد در صورتی اگر می‌خواستند او را برای این خبر اجیر کنند، هرگز حاضر به انجام این کار نمی‌شد.

وی ضمن تشکر از فعالیت خوب خبرنگاران جنوب کرمان ابراز داشت: خبرگزاری‌ها و نشریات جنوب را همیشه رصد می‌کنم، در اکثر مواقع خبرنگاران این منطقه این نکات مهم را در کار خود رعایت می‌کنند و اگر هم دیده شود مشکل را سریع برطرف می‌کنند.

انتهای پیام/80002/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول