اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

خبرنگاران نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند

فرماندار پلدختر گفت: خبرنگاران باید نقد منصفانه، عالمانه، صادقانه و واقع‌بینانه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

خبرنگاران نقد منصفانه را سرلوحه کار خود قرار دهند

فریدون رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر با بیان این‌که امروز اطلاع‌رسانی یکی از نیازهای اساسی جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: خبرنگاران سربازان گمنام جبهه آگاهی‌ هستند و بی‌طرفی آنان در انعکاس اخبار برای اعتبار بخشی و موثق‌بودن خبر بسیار مهم است.

وی از خبرنگاران به‌ عنوان بسترساز عمران و آبادانی جامعه یاد کرد و گفت: خبرنگاری موفق است که بتواند به تعهد خود که همان اطلاع‌رسانی درست از مسائل و مشکلات مردم و جامعه است، جامه عمل بپوشاند و به عنوان نمایندگان مردم در جامعه به مطالبه‌گری از مسئولان بپردازند و خواسته‌ها و نیازهای مردم را به‌صورت شفاف بیان و با صداقت هرچه تمام‌تر در این حوزه فعالیت کند.

فرماندار پلدختر افزود: خبرنگاران باید نقد منصفانه، عالمانه، صادقانه و واقع‌بینانه را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه هرچه رسانه‌ها با فعالیت عدالت‌محورانه، عملکرد فعال‌تری در فضای نقد و نقادی داشته باشند با ارائه خبرهای امیدبخش جامعه پر ‏از نشاط می‌شود و روحیه انتقادپذیری مسئولان افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که خبرنگار در زمینه نقد باید نقاط ضعف و قوت را بیان کند، عنوان کرد: خبرنگار علاوه بر در نظر گرفتن مصلحت نظام و کشور جامعه را دچار التهاب نمی‌کند.

فرماندار پلدختر افزود: خبرنگاران می‌کوشند آگاهی منطبق با واقعیت‌ها و همراه با صداقت و درستی را ارائه دهند.

وی با بیان این‌که مسئولان باید مقابل پرسشگری خبرنگاران بردبار باشند، گفت: مسئولان باید از انتقاد حتی غیرمنصفانه استقبال کنند و بکوشند تا تحمل انتقاد در خود را افزایش دهند.

رشیدی بر تقویت رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: کار خبرنگاری در ایران اسلامی شغل و حرفه نیست بلکه یک رسالت و مسئولیت است و خبرنگار ارزشی ما به دنبال نام و نان نیست بلکه به دنبال جلب رضایت خداوند و خدمت به بندگان او است.

فرماندار پلدختر گفت: خبرنگار باید نقاط ضعف و قوت را توامان بیان کند و علاوه بر در نظر گرفتن مصلحت نظام و کشور، جامعه را دچار التهاب نکند.

انتهای پیام/2304/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول