اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان:

خبرنگاران هادیان جامعه هستند

فرمانده انتظامی استان زنجان خبرنگاران را هادیان جامعه نامید و گفت: این قشر وظیفه هدایت جامعه را به سوی الی‌الله دارند.

خبرنگاران هادیان جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌رضا صالحی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران، با اشاره به اعتبار قلم در دین اسلام اظهار داشت: انتقال اندیشه از طریق قلم انجام می‌شود.

وی خبرنگاران را به رعایت اخلاق حرفه‌ای دعوت کرد و افزود: فکر و قلم خبرنگارانی که در راستای اشاعه عدالت در جامعه فعالیت می‌کنند ادامه‌دهنده راه پیامبران هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان خبرنگاران را هادیان جامعه نامید و افزود: این قشر وظیفه هدایت جامعه را به سمت الی‌الله دارند.

وی عشق به کار را یکی از ویژگی‌های حرفه خبرنگاری اعلام کرد و گفت: خبرنگاران در واقع هنرمندانی محسوب می‌شوند که در راستای اهداف الهی که برترین آن عدالت است، حرکت می‌کنند.

صالحی خبرنگاران را جامعه‌شناسان جامعه دانست و تصریح کرد: این قشر از جامعه ضریب هوشی بالایی دارند.

وی خبرنگاران را تولیدکننده امنیت و فرهنگ در جامعه عنوان کرد و گفت: آستانه تحمل بالا از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران است.

فرمانده انتظامی استان زنجان سرعت، صحت و دقت را شاخص‌های حرفه خبرنگاران اعلام کرد و گفت: خبرنگاران موفق آنهایی محسوب می‌شود که اندیشه خداجویانه داشته باشند.

وی احساس مسئولیت را از شاخص‌های برتر خبرنگاران دانست و ادامه داد: خبرنگاران و پلیس شباهت‌های فراوانی به لحاظ حرفه‌ای دارند.

صالحی رعایت اخلاق را از انتظارات نیروی انتظامی از خبرنگاران اعلام کرد و گفت: خبرنگاران در واقع هم خانواده پلیس در رعایت حریم مردم محسوب می‌شوند.

وی امنیت را یک تولید اجتماعی دانست و اضافه کرد: مردم به کمک پلیس امنیت مورد نیاز هر جامعه‌ای را تولید و تامین می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه جلسه به سئوالات مطرح شده توسط خبرنگاران از جمله دلیل ترس مردم از پلیس پاسخ گفت.

وی با بیان اینکه پلیس حساب بزهکاران را از افراد عادی جامعه جدا کرده است، افزود: اخلاق و منش پلیس نسبت به چند سال گذشته پیشرفت خوبی داشته ولی تا نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

صالحی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تخلفات برخی ماموران به ویژه در مورد جرائم رانندگی گفت: هر موردی را خودتان مشاهده کردید از طریق 197 منعکس کنید.

وی با تاکید بر کاهش حضور پلیس در میادین و بزرگراه‌ها تصریح کرد: با گسترش کنترل‌‌های الکترونیکی آمار جرائم به ویژه سرقت‌ها در مراکزی مانند بازار زنجان صفر شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پاسخ به سئوالی در مورد آمار جرائم در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان جرائم به شدت کاهش و کشفیات هم به صورت محسوس افزایش یافته است.

وی با دخیل دانستن 18 دستگاه در امر حجاب و عفاف جامعه گفت: تذکر لسانی تنها ماموریت پلیس در امر حجاب و عفاف است.

صالحی با بیان اینکه 80 تا 90 درصد از مجرمان در زنجان مرتکب جرائم خرد می‌شوند، اضافه کرد: همین درصد از مجرمان غیر بومی هستند.

وی با تاکید بر اینکه استان زنجان از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: امن بودن استان زنجان از تاکیدات فرماندهان ارشد نیروی انتظامی است.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول