اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

برجستگی کار خبرنگار صراحت لهجه است

شهردار اردبیل گفت: برجستگی کار یک خبرنگار صراحت لهجه، دقت و صداقت در میدان انتقال صحیح رویدادها و رخدادهاست.

برجستگی کار خبرنگار صراحت لهجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و برگزیدگان «جشنواره شهرداری اردبیل در آیینه رسانه» در فرهنگسرای سوم خرداد در اردبیل اظهار داشت: روز خبرنگار روز پاسداشت تلاش‌های صادقانه خبرنگاران آزادی است که برای دسترسی راحت‌تر به اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی از این روز به عنوان روز حق‌جویی و حق‌گویی یاد کرد و یادآور شد: مجاهدان این عرصه بی‌ادعا تلاش می‌کنند تا شایسته‌ترین قلم‌فرسایی و اطلاع‌رسانی را صادقانه انجام دهند.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید افتخار کنند که خداوند کلام خود را با قسم به قلم آغاز می‌کند و این نشان از تقدس شغل خبرنگاران است و ما مهندسان به چنین قداست شغلی غبطه می‌خوریم.

بدری گفت:‌ حساسیت‌های دینی و معنوی در این عرصه بسیار بالاست و آنچه که در حوزه خبر و اطلاع‌‌رسانی باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد صراحت لهجه، دقت و صداقت در انتقال مفاهیم است.

این مسئول عنوان کرد: در دنیای کنونی به رغم پیشرفت‌های محیر‌العقول در دستیابی به اطلاعات از گوشه و کنار جهان شاهد برخی انتشار اخبار غیر‌واقعی و غیر‌موثق هستیم، در حالی که خبرنگاران کشورمان با تعهد و تکیه بر ارزش‌های دینی و معنوی همیشه در انتقال ارزشمندترین مفاهیم پیشقدم بوده‌اند.

شهردار اردبیل از خبرنگاران به عنوان مهره اصلی انتقال اخبار موثق در انعکاس رویدادهای ارزشمند یاد کرد و بیان داشت: ذات خبرنگاری مبتنی بر رعایت اصل بی‌طرفی است.

بدری افزود: شغل خبرنگاری بدون قید و شرط جزو مشاغل پر مخاطره، سخت و زیان‌آور است و قطعاً مسئولان اجرایی و قانونگذار باید در این زمینه همت کرده و این شغل را در ردیف مشاغل سخت و زیان‌آور با 20 سال سابقه کار قرار دهند.

وی عرصه خبر و اطلاع‌رسانی را برنده‌ترین و موثر‌ترین ابزار در دنیا به عنوان رکن چهارم دموکراسی تصریح کرد: این رکن در اطلاع جامعه مدنی و مردم‌سالاری دینی نقشی بی‌بدیل دارد.

شهردار اردبیل سه خصوصیت خبرنگار را نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و طرح تبادل آرا و افکار در جامعه توصیف کرد و ادامه داد: نقد به معنای عیار‌سنجی و بیان منصفانه نقاط ضعف و قوت است و در انتقاد خبرنگار می‌کوشد با یک عیار‌سنجی نقطه ضعف و قوت را بیان کند.

بدری با بیان اینکه انتقاد هرگز به معنای عیب‌جویی نیست بلکه اصلاح می‌باشد، گفت: در انتقاد تخریبی اصلاً‌ نیت اصلاح نیست بلکه نمایش غیر‌واقعی و خلاف واقعیت رخدادهای جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه در انتقاد تخریبی هیچ بنای اصلاح مدنظر نمی‌باشد، تاکید کرد: در انتقاد نباید دچار بی‌انصافی شویم و کار خوب و بد را با یک چشم نگاه کنیم، در حالی که انتقاد می‌تواند خیر‌خواهانه و در مسیر رفع ضعف‌ها و نکات کاستی صورت گیرد.

شهردار اردبیل با برشمردن وظیفه نقد شونده یادآور شد: وظیفه مسئولان انتقاد‌پذیری است و در برابر انتقاد نیز با سینه گشاده و رویی باز و گوش شنوا باید حقایق را بپذیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بدری در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما نیز یقین داریم هیچ دستگاهی مصون از خطا و عیب و ایراد نیست، اما خبرنگاران نیز باید با در نظر گرفتن صداقت، انصاف به عنوان طبیعت کار خبرنگاری در این عرصه قلم‌فرسایی کنند.

انتهای پیام/62001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول