اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از تاخیر چهار روزه و بدون حضور متولی

آئین بزرگداشت روز خبرنگار در اردبیل برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در حال و هوایی سرد و بعد از گذشت چهار روز از 17 مرداد بدون حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی این حوزه در اردبیل برگزار شد.

آئین بزرگداشت روز خبرنگار در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که شامگاه دوشنبه در اردبیل برگزار شد معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی با توصیف جایگاه خبرنگاران به عنوان منظرگاه بیان مسایل و مشکلات جامعه و مامن احقاق حق مردم اظهار داشت: خبرنگاران حتی در سخت‌ترین شرایط یعنی جنگ هشت ساله دفاع مقدس رسالت خود را به خوبی ایفا کردند.

توحید بلورساز با بیان اینکه خبرنگاران بدون وابستگی خاص آزادانه در عرصه اندیشه‌ورزی و خردورزی قلم زده و به ارتقای آگاهی جامعه کمک می‌کنند تصریح کرد: آنهایی که به دنبال مخدوش کردن دستاوردهای نظام اسلامی هستند با قلم خبرنگار متعهد در حقیقت از مواضع خصمانه خود عقب‌نشینی می‌کنند و مردم نیز در جریان حقایق قرار می‌گیرند.

وی شان و اصالت کار خبرنگار را در تعهد، تخصص و انجام رسالت عظیم توصیف کرد و ادامه داد: خبرنگار در حین آنکه صحت، دقت و سرعت را در کار خود به عنوان یک ابزار حرفه‌ای مدنظر قرار می‌دهد سعی می‌کند حقایق را آنگونه که هست مطرح کند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان اردبیل دارای 55 مجوز نشریه عمومی است تصریح کرد: 30 نشریه در دولت نهم و دهم مجوز گرفتند.

بلورساز ادامه داد: در حال حاضر نمایندگی 10 خبرگزاری و پایگاه خبری و 25 نشریه سراسری نیز در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند به طوری که 105 دکه مطبوعاتی نیز فعالیت کرده و 250 خبرنگار در این حوزه قلم‌فرسایی می‌کنند.

وی ضرورت ساماندهی خبرنگاران به ویژه توجه به خبرنگاران حرفه‌ای خوش ذوق، صاحب‌نظر با دامنه فعالیت وسیع را یادآور شد و بیان داشت: امیدواریم با همراهی مدیران مسئول و حرکت تشکل خانه مطبوعات خبرنگاران غیرحرفه‌ای نیز با حضور در کلاس‌های آموزشی بتوانند در این عرصه موفق عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم استاندار اردبیل نیز در سخنانی به جایگاه ویژه خبرنگاران به ویژه صداوسیما در امر اطلاع‌رسانی صادقانه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مطبوعات ننویسند و انتقاد نکنند چه کسی باید درد و مشکلات مردم را منتقل کند.

اکبر نیکزاد با تاکید بر اینکه باید خبرنگاران از این جایگاه حقوقی خود که نظام به آنها داده است به خوبی مراقبت کنند افزود: بنده از تاخیر برگزاری این جلسه جدا عذرخواهی می‌کنم.

بدعتی که بنا نهاده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با چهار روز تاخیر حاشیه‌هایی داشت که بر متن می‌چربید.

در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود متولی اصلی مطبوعات است حضور نداشت در حالی که برنامه بزرگداشت روز خبرنگار به ادعای برخی‌ها از اوایل مرداد ماه تدارک دیده شده بود و قرار بود همه مسئولان در این مراسم حاضر شوند.

در بدعتی عجیب، خانه مطبوعات اردبیل به جای شناسایی خبرنگاران پرتلاش و اصحاب رسانه که یک سال مدام قلم‌فرسایی می‌کنند تجلیل از خبرنگاران را در روی سن به قرعه گذاشت در حالی که این حرکت در شان اصحاب رسانه نیست.

در این مراسم به غیر از گروه نشریات محلی که از مدیر باسابقه و استاد دانشگاه برای بیان نقطه نظرات و معضلات و مشکلات نشریات استانی استفاده شده بود تا ایوب تقواطلب در پشت تریبون 20 دقیقه‌ای درد دل‌ها را مطرح کند؛ در انتخاب نماینده نشریات سراسری جفا در حق تلاشگران این عرصه صورت گرفته بود چرا که افراد منتخب به خواندن شعر و برخی مطالب غیرضرور و فاقد اعتبار بسنده کردند.

این مراسم که همه ساله در فضای سرد، بی‌روح و کسل‌کننده برگزار می‌شود امسال نیز بدتر از سال‌های گذشته برگزار شد و جز سخنرانی‌های بی‌ثمر همیشگی هیچ نتیجه‌ای به همراه نداشت.

جالب توجه اینکه در این مراسم از پیشکسوتان و درگذشتگان صحابه رسانه به صورت نمادین تجلیل شد که خانواده هیچ یک از آنان در مراسم حاضر نبودند.

حضور نیافتن دو تن از اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات مهدی حسین‌نژاد و هادی صباغی در این مراسم جای تعجب و تامل داشت که به چه دلیلی این دو عضو در این آئین حاضر نشده بودند.

در این مراسم مدیران کل برخی از نهادهای دولتی نظیر کمیته امداد استان اردبیل، حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل، استاندار اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل، فرمانداران مشکین شهر و اردبیل، رئیس روابط عمومی سپاه استان و مدیران برخی از روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/62001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول