اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

اجرای طرح آبرسانی از قاینات به شهرستان‌های کم‌آب خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی از اجرای طرح آب‌رسانی از حوضه آبریز تجنود قاینات به شهرستان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد. ‌

اجرای طرح آبرسانی از قاینات به شهرستان‌های کم‌آب خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط ‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی، محمدکاظم بیجاری اظهار کرد: این طرح با هدف بررسی وضعیت کمی و کیفی منابع آب محدوده مطالعاتی شاهرخت و ارزیابی گزینه‌های مختلف تأمین آب شرب و برآورد نیاز آب شرب شهرها و روستاهای منطقه و همچنین مطالعات آب‌رسانی به شهرها و روستاهای منطقه در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به مطالعات و قابلیت پیش‌بینی شده موجود در حوضه آبریز تجنود و قاینات، به منظور بررسی دقیق‌تر، حفاری‌های اکتشافی بیشتری برای تعیین میزان دقیق آب قابل استحصال این منطقه مورد نیاز است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح مهم به تامین اعتبار مالی نیاز است و هرگونه نتیجه‌گیری دقیق در این مورد مستلزم بررسی دقیق‌تر قابلیت آبی منطقه است، تصریح کرد: اعتبار امسال این پروژه 700 میلیون ریال بود که از این رقم تنها 70 میلیون ریال اختصاص یافته و به هیچ عنوان پاسخگوی نیاز مطالعات حفاری‌های اکتشافی طرح نیست.

بیجاری ادامه داد: تاکنون یک‌ میلیارد و 910 میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده که امید است با توجه به خشکسالی‌های اخیر و نیاز برخی شهرستان‌ها به انتقال آب، اعتبارات لازم برای اتمام مطالعات اختصاص یابد و در صورت وجود قابلیت پیش‌بینی شده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

انتهای پیام/2248/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول