اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

92 درصد آب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 92 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و از این میزان تنها 30 تا 32 درصد آن مورد استفاده قرار گرفته و بقیه آن هدر می‌رود.

92 درصد آب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، غلامرضا غلام‌رضایی اظهار داشت: در کنار عواملی از قبیل خشک بودن استان، این استان کمترین آب تجدید‌پذیر را دارا است و میزان تبخیر و تعریق آب بسیار بالا است.

وی ادامه داد: از مجموع نزول‌های جوی تنها 30 درصد آن  قابل دسترس است و با توجه به نوع اقلیم و میزان بارندگی‌ها، تنها 10 درصد آن در اختیار ما قرار دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و از این میزان تنها 30 تا 32 درصد آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و بقیه آن به هدر می‌رود.

غلام‌رضایی همچنین با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند و خطوط ارتباطی آن تکمیل شده است، گفت: تصفیه‌خانه آب شرب بیرجند در حال حاضر قابلیت افتتاح آزمایشی را دارا است، ولی مشکل اصلی ما در حال حاضر عدم وجود منابع آبی است.

حجت‌الاسلام علیرضا حسینی دبیر کمیته دینی فرهنگی شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان نیز ضمن اشاره به خلق حماسه عظیم 24 خرداد ماه و همچنین فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اضافه کرد: استان خراسان جنوبی جزو استان‌های کم‌ آب کشور محسوب می‌شود و با توجه به این‌که در آستانه فصل گرما قرار داریم، نیاز به فرهنگ‌سازی در راستای مصرف بهینه آب بیش از پیش احساس می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با تاکید بر وجود خشکسالی‌های 15 ساله اخیر خراسان‌جنوبی، اذعان اشت: با وجود مشکلات و کمبود منابع آبی می‌توانیم با اقتدار بگوییم که تاکنون قحطی آب نداشته‌ایم و با اقدامات شایسته و الزاماتی که صورت پذیرفته، توانسته‌ایم تاکنون از 13 درصد از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

مجتبی عراقی‌ز‌اده با اشاره به بحث اقتصاد آب گفت: با پایین‌ترین ضریب اقتصاد آب در استان مواجه هستیم و با وجود اینکه ما برای هر کالای کمیابی ارزش والایی قایلیم، ولی در مورد آب این قضیه کاملا برعکس است و این عنصر حیات‌بخش جزو ارزان‌ترین کالاها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69017/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول