اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی:

استان خراسان جنوبی جزو سه استان کم‌ آب کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: متوسط بارندگی در خراسان جنوبی حدود 130 میلی‌متر است و این استان جزو سه استان کم آب کشور است.

استان خراسان جنوبی جزو سه استان کم‌ آب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، غلامرضا غلامرضایی اظهار کرد: با توجه به متوسط بارندگی در خراسان جنوبی که حدود 130 میلی‌متر در سال است و این میزان نصف متوسط بارندگی کشور است، این استان جزو سه استانی محسوب می‌شود که کمترین منابع آب را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی هیچ رودخانه دائمی وجود ندارد و تامین آب مورد نیاز استان تنها از طریق سفره‌های آب زیرزمینی صورت می‌پذیرد، تلاش در راستای استفاده هرچه بیشتر و بهتر از این منابع محدود را امری ضروری دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از جمله اقدامات شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در این راستا را ساخت سدهای تغذیه مصنوعی در راستای کنترل سیلاب‌های فصلی و نفوذ آن به سفره‌های آب زیرزمینی برشمرد.

غلامرضایی از سدهای اسدیه شهرستان درمیان، حاجی‌آباد قاین و شهید پارسای سرایان به عنوان سدهای ذخیره‌ای استان نام برد و تصریح کرد: سد فرخی قاین در سال جاری و سد سیاهوی سربیشه نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: طرح انتقال آب به خراسان جنوبی که در سفرهای استانی هیئت دولت مطرح شد، توسط وزارت نیرو در دست بررسی است تا با محقق شدن آن و با توجه به نیاز آبی استان، در درازمدت پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه باشد.

انتهای پیام/ل۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول