اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی:

طرح ورزش ایرانی اسلامی از اهداف مسئولان ورزشی باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه در جامعه سبک زندگی ایرانی اسلامی مطرح باشد و مسئولان در این امر تلاش کنند، گفت: طرح ورزش ایرانی اسلامی از اهداف مسئولان ورزشی باشد.

طرح ورزش ایرانی اسلامی از اهداف مسئولان ورزشی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تقدیر و تکریم فعالان عرصه ورزش سبب تشویق دیگران برای حضور در این حوزه فرهنگی اجتماعی می‌شود و مردم نیز از تلاش‌های صادقانه خادمان خود آگاه شده و قدردان آنان هستند بنابراین برگزاری آئین تجلیل و نکوداشت کار ارزشمندی تلقی شده که این امر ریشه در فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی ما دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی در ارتباط با برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان، اصحاب رسانه، آزادگان ورزشکار و خادمان ورزشی خراسان جنوبی اظهار داشت: در کشور ما برای فعالان عرصه‌های مختلف اجتماعی به ویژه حوزه ورزش آئین تجلیل و نکوداشتی برگزار می‌شود که امر پسندیده و ارزشمندی است.

علی‌محمد گلستانی‌فرد با بیان اینکه باید از تجربه‌ها، نظرات و راهنمایی‌ کسانی‌که عمر و توان خود را در راه ارتقاء و سرافرازی ورزش استان صرف کردند، سرلوحه قرار داد، تصریح کرد: ما معتقدیم باید با الگوبرداری از تجارب پیشکسوتان فروغ روشنی را در مسیر فعالیت‌های ورزشی نسل فعلی و آتی قرار داد.

وی با اشاره به نهادینه کردن نشاط و سر زندگی در جامعه اسلامی، اذعان داشت: مسئولان باید با ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را در میان اقشار جامعه فراهم کنند و جوانان ما را در مقابل آسیب‌ها و گرفتاری‌های مختص این دوره و زمانه واکسینه کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به خراسان جنوبی مبنی بر اینکه باید در جامعه ما سبک زندگی ایرانی اسلامی مطرح باشد و مسئولان در این امر تلاش مضاعف نمایند، تصریح کرد: وظیفه شرعی و اسلامی ما ایجاب می‌کند این موضوع را جدی گرفته و درصدد اجرای آن در گوشه گوشه مملکت باشیم و همچنین این امر مهم را در مسائل مهمی چون ورزش نیز دخیل کنیم.

گلستانی فرد با اشاره به وضعیت ورزش در کشورهای اروپایی و آمریکایی، افزود:‌ در کشورهای غربی ورزش برای ورزش است و قهرمانی در ورزش‌های رایج با هر ترفند و روشی که به دست آید، مهم نیست.

وی با بیان اینکه در دین و آئین ما توصیه به ورزش شده است، اذعان داشت: اسلام برای ورزش برنامه دارد و نظام اسلامی ما که یکی از متمدن‌ترین ممالک اسلامی است نیز مدعی ترویج روحیه جوانمردی در ورزش بوده و این امر را در میادین ورزشی از جمله نهادینه کردن بازی جوانمردانه در ورزش فوتبال مشاهده می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: ورزشکاران در میادین بین‌المللی در حالیکه قهرمانی آنان حتمی بوده به خاطر پایبندی به اعتقادات اسلامی و احساس ملی و همدردی با مردم فلسطین از رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی امتناع کرده‌اند و بانوان ورزشکار ما نیز با تمام فشارهای بین‌المللی با حفظ حجاب و متانت اسلامی به مصاف ورزشکاران اروپایی و آمریکایی رفته و از اعتقادات دینی خود دفاع کرده و حتی بر سکوی قهرمانی نیز تکیه زده‌اند.

گلستانی‌فرد یادآور شد: ما می‌توانیم از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی بر اساس آموزه‌های دینی و ملی در ورزش‌های قهرمانی الگوسازی نموده و بر ورزش جهانی تاثیرگذار باشیم.

وی اذعان داشت:‌ مولای متقیان در میادین جهاد اسلامی قویترین و شجاع‌ترین فرد بود، در حالیکه در اخلاق و احترام به اقشار جامعه انسانی فردی متواضع و همچنین نسبت به حل مشکلات خانواده‌های محروم بیشترین اهتمام را داشت که باید ورزشکاران ما آن حضرت را الگوی رفتاری خویش قرار دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وحدت و همدلی در فعالیت‌های ورزشی متذکر شد: ایجاد بستر رفاقت و دوستی در مسابقات ورزشی سبب توانمندی و ارتقا در رقابت‌های سازنده شده و رفتارهایی از قبیل فکر حذف رقیب با هر نوع بد اخلاقی را برطرف می‌کند.

==============

گزارش از علیرضا چاجی

==============

انتهای پیام/69014/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول