اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

کسب رتبه دوم زنجان در ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: زنجان رتبه دوم کشور را در ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کسب کرده است.

کسب رتبه دوم زنجان در ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور

جواد تاراسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اهمیت این رتبه، اظهار کرد: این رتبه در سطح کشور قابل توجه است و کمک زیادی برای توسعه کشاورزی استان خواهد بود.

وی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را مهم برشمرد و افزود: ارتقای وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی در استان یک گام مهم برای توسعه محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تجهیز بخش کشاورزی استان به ماشین‌آلات کشاورزی را یادآور شد و تاکید کرد: استفاده از دستگاه‌های مکانیزه لازمه توسعه بخش کشاورزی است.

وی از مجهز شدن زنجان به ماشین‌های الگویی در بخش کشاورزی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه برای نخستین بار در سطح کشور به ماشین‌های الگویی مجهز شده‌ایم.

تاراسی تجهیز کشاورزی زنجان به ماشین‌های الگویی را یادآور شد و تاکید کرد: تجهیز شدن بخش کشاورزی زنجان به دستگاه‌های الگویی می‌تواند گامی بلند در راستای توسعه کشاورزی در سطح استان باشد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تولیدات بخش کشاورزی در استان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با ارتقای ضریب مکانیزاسیون کشاورزی بهبود خوبی در میزان تولیدات کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی به ماشین‌های الگویی اشاره کرد و افزود: این ماشین‌ها شامل کمباین سیب‌زمینی، کمباین برنج و تراکتور فوق سنگین است و تاثیرات مهمی در بخش‌های مورد استفاده دارند.

تاراسی با بیان اینکه تجهیز اراضی کشاورزی زنجان به این ماشین‌آلات موجب افزایش بهره‌وری در کارها خواهد شد، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری موجب توسعه کشاورزی استان خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به توسعه کشاورزی استان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه کشاورزی استان صورت گرفته است.

وی موفقیت در بخش مکانیزاسیون را یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی استان دانست و تاکید کرد: توسعه در بخش ضریب مکانیزاسیون اقدامی شاخص در سال‌های اخیر محسوب می‌شود.

تاراسی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات شاخص در بخش کشاورزی زیاد بوده است، یادآور شد: موفقیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف کشاورزی استان به دست آمده است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به خودکفایی استان در تولید بذرهای کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: خودکفایی در تولید بذرهای کشاورزی از دیگر اقدامات شاخص محسوب می‎شود.

وی بخش تولیدات گیاهی را یادآور شد و تاکید کرد: در بخش زراعت موفق به تولیدات قابل توجه بذرهای کشاورزی و تامین نیازهای خود شده‌ایم.

تاراسی تهیه و تولید این بذرها را در سطح استان اقدامی مثبت برشمرد و خاطرنشان کرد: تهیه و تولید بذر سیب‌زمینی و حبوبات در سطح کیفی مناسب صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به تولید بذرهای بخش دام اشاره کرد و گفت: بذرهای بخش نهاده‌های دامی نیز در کمیت و کیفیت خوبی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به توسعه کشاورزی استان تلاش کرد، افزود: ظرفیت‌های کشاورزی استان قابل توجه است و باید نسبت به استفاده حداکثری از آن تلاش بیشتری صورت گیرد.    

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول