اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

29 مهر با حضور 20 سفیر

نخستین پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی گیلان افتتاح می‌شود

مدیرعامل پایانه گل و گیاه و کشاورزی گیلان از افتتاح پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی این استان برای نخستین‌بار در کشور در تاریخ 29 مهر ماه خبر داد.

نخستین پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی گیلان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن صفایی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه ساخت پایانه مذکور از سال 89 آغاز شده بود، اظهار کرد: قرار بود این پایانه در اوایل سال 91 افتتاح شود، اما به دلیل برخی مشکلات مالی و همکاری نکردن مسئولان مربوطه این امر به تأخیر افتاد.

وی از حضور 20 سفیر با خانواده‌های خود در مراسم افتتاح پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: این پایانه 29 مهر امسال در منطقه پیربازار رشت افتتاح می‌شود.

این مسئول، برپایی نمایشگاه دائمی و بازارچه گل و گیاه را از جمله برنامه‌های جانبی این پایانه ذکر کرد.

مدیرعامل پایانه گل و گیاه و کشاورزی گیلان با بیان اینکه زمان افتتاح پایانه مذکور تغییر پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی کافی در این زمینه صورت گرفته و حتی غرفه‌های نمایشگاه نیز واگذار شده و مسئولان استانی باید خود را به زمان افتتاح این پایانه برسانند.

صفایی‌مقدم، پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی را نخستین پایانه در کشور عنوان کرد و یادآور شد: پایانه گل و گیاه به محلات تعلق دارد اما پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی در گیلان است.

وی، فضای پایانه را حدود 3 هکتار ذکر کرد و متذکر شد: فاز نخست این پایانه با 1.5 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده افتتاح است.

مدیرعامل پایانه گل و گیاه و کشاورزی گیلان، فضای غرفه‌های نمایشگاه گل و گیاه را دو هزار متر در یک هکتار ذکر کرد و افزود: غرفه‌های پنج متر در 20 متر و در مجموع 100 متری هستند.

وی فاز دوم پایانه را شامل هتل، رستوران، سالن تنیس، اسکیت و... بیان کرد و یادآور شد: فاز نخست پایانه شامل نمایشگاه، انبار، محوطه‌سازی، بسته‌بندی و جداسازی میوه و... است.

صفایی‌مقدم، پایانه گل و گیاه و محصولات کشاورزی را ویترین گیلان دانست و تصریح کرد: گیلان دارای دو مرز فعال در منطقه آزاد انزلی و آستارا است که بزرگ‌ترین ویژگی‌ این استان محسوب می‌شود.

وی در پایان افتتاح پایانه مذکور را نیاز اساسی و مهم گیلان عنوان کرد و ابراز داشت: پایانه به معنای سیاستگذاری است و همه در آن نقش دارند.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول