اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول روسیه در رشت عنوان کرد

افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

سرکنسول روسیه در رشت از افزایش حجم صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه خبر داد و گفت: صادرات روسیه به ایران کاهش یافته است.

افزایش صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ماکسیم بارانوف صبح امروز در دیدار با هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان هدف از این نشست را بررسی راه‌های کاهش حجم تجاری ایران با روسیه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کاهش حجم صادرات روسیه به ایران بررسی می‌شود، اظهار کرد: صادرات ایران به روسیه در زمینه محصولات کشاورزی از جمله میوه‌جات و سبزیجات افزایش یافته است.

این مقام روسی، استفاده از ظرفیت‌های هر دو کشور برای بهره‌مندی در افزایش حجم تبادلات را ضروری دانست.

وی اذعان کرد: ایران و روسیه دارای ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی بسیار بالایی است که از آنها استفاده نمی‌شود.

بارانوف به دیدار خود با استاندار گیلان اشاره کرد و افزود: استاندار گیلان در این دیدار عنوان کرد که ایران بزرگ‌ترین تولید کننده محصول کیوی است که از گیلان به ترکیه و از ترکیه به روسیه صادر می‌شود در حالی که می‌توان با ارائه راهکارهایی این صادرات مستقیم از گیلان به روسیه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان ایران و روسیه اطلاعات کافی در این زمینه ندارند، اذعان داشت: استفاده از ظرفیت اتاق می‌تواند به آگاهی تولیدکنندگان در صادرات مستقیم محصولات کشاورزی به روسیه و بالعکس کمک کند.

بارانوف، ظرفیت گیلان با استان آستراخان روسیه و داغستان در صادرات محصولات کشاورزی را بسیار مهم دانست و یادآور شد: این استان‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان نیز در نشست مذکور اظهار کرد: با توجه به سابقه طولانی همکاری‌های تجاری ایران و روسیه، باید نسبت به تمام مشکلات فعلی در امر تسهیل تجاری این دو کشور اقدام شود.

هادی تیزهوش تابان، با بیان اینکه برخی بانک‌های روسی برای تجارت با ایران مشکلاتی ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت روسیه برای برطرف شدن این مشکلات بانکی اقدام کند.

وی باز کردن گره‌های مشکلات تجاری دو کشور را با کمک یکدیگر میسر دانست.

انتهای پیام/2300/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول