اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان:

زنجان 19 مرکز علمی و کاربردی دارد

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی 19 مرکز علمی و کاربردی در استان گفت: از این تعداد 17 مرکز فعال هستند.

زنجان 19 مرکز علمی و کاربردی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد فتحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، تربیت نیروی انسانی را از مهم‌ترین دلایل توسعه هر کشور اعلام کرد و افزود: آموزش‌ کشورها به دو قسمت نظری و عملی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های نظری و عملی نیز در نوع خود به دو قسمت تقسیم می‌شود، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های عملی از نیازهای ضروری کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان هدف دانشگاه علمی و کاربردی را تبدیل دانش نظری دانش‌آموختگان به علوم مهارتی عنوان کرد و گفت: این دانشگاه با هدف ارتقای سطح مهارت در کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به توجه مسئولان ارشد کشور به توسعه آموزش‌های مهارتی تصریح کرد: لوایح و بخشنامه‌های مربوط به این نوع آموزش در کشور تهیه و ابلاغ شده است.

فتحی تهیه و ارائه دستورالعمل‌های مربوط به نظام آموزشی مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای، نظام آموزشی حرفه‌ای، نظام آموزشی کارشناسی ارشد، نظام آموزشی کاردانی حرفه‌ای و آئین‌نامه نظام آموزشی بین سطوح تکمیلی را از جمله اقدامات انجام شده در راستای توسعه نظام آموزشی مهارت‌محور در کشور اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی بسیاری در سطح کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: عدم تجمیع این دوره‌های آموزشی از نقاط ضعف محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با مقایسه درصد ارائه آموزش‌های مهارتی در کشورهای پیشرفته با کشورهای در حال توسعه گفت: در کشورهای توسعه‌یافته 85 درصد از آموزش‌ها به صورت عملی و مهارت‌محور ارائه می‌شود.

وی میانگین آموزش‌های مهارت‌محور را در بین کشورهای دیگر 30 درصد اعلام کرد و افزود: این درصد در ایران فقط 13 است.

فتحی با اشاره به فاصله موجود بین کشور ما و دیگر کشورها در مورد آموزش‌های مهارت‌محور اضافه کرد: توسعه این نوع آموزش‌ها در کشور نیاز به عزم ملی و فرهنگ‌سازی دارد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 1404 برنامه‌های آموزشی ایران باید به صورت 70 درصد مهارتی تغییر کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان آخرین آمار دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی کشور را 630 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سطح استان زنجان 9 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی کشور با همکاری 137 ارگان راه‌اندازی شده است، ادامه داد: مراکز علمی و کابردی کشور در پنج خوشه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر فعالیت می‌کند.

فتحی با اشاره به راه‌اندازی 19 مرکز علمی و کاربردی در سطح استان زنجان افزود: از این تعداد 17 مرکز در حال حاضر فعال هستند و دو مرکز شیر پگاه زنجان و ایران ترانسفور هنوز فعال نشده‌اند.

وی از برنامه‌ریزی انجام شده برای جذب دانشجو در مرکز علمی و کاربردی شیر پگاه خبر داد و گفت: این مرکز از مهرماه سال‌جاری دانشجو جذب می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان با بیان اینکه مراکز علمی و کاربردی زنجان در دو دوره کاردانی و کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند، اضافه کرد: جذب دانشجو مقطع کارشناسی ارشد از بهمن‌ماه سال گذشته در این مراکز آغاز شده است.

وی از برنامه دانشگاه علمی و کاربردی کشور برای جذب دانشجو در مقطع دکترا خبر داد و افزود: این دانشگاه از بهمن‌ماه اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع می‌کند.

این مسئول تعداد کد رشته‌های موجود در مراکز علمی و کاربردی استان زنجان را 108 کد رشته اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول