اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

نیمی از درخواست‌های طلاق با مشاوره بهزیستی منجر به سازش شد

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: نیمی از پرونده‌های درخواست طلاق زوج‌ها در دادگستری این استان با مشاوره‌های مرکز کاهش طلاق بهزیستی خراسان شمالی به سازش منجر شد.

نیمی از درخواست‌های طلاق با مشاوره بهزیستی منجر به سازش شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا الله‌وردی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه صرفاً طی امسال 340 پرونده ارجاع شده با اقدامات این مرکز به سازش انجامید،‌ تصریح کرد: اکنون کارشناسان مرکز کاهش طلاق در دادگستری‌های شهرهای بجنورد،‌ اسفراین و شیروان استقرار دارند.

وی فعالیت‌های حوزه اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی را در حوزه‌های مرکز مداخله در بحران‌های اجتماعی، مرکز کاهش طلاق، خط تلفن 123، خانه سلامت و مرکز کودکان خیابانی عنوان کرد.

به گفته الله‌وردی،‌ یک هزار و 892 مورد پذیرش طی امسال در این مراکز بهزیستی استان انجام شده است.

وی خط مشاوره و همچنین تیم‌های سیار بهزیستی را برشمرد و افزود: تمامی شهروندان می‌توانند از این مشاوره‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی شمار تماس‌های انجام شده با تلفن اورژانس اجتماعی طی امسال را 564 مورد عنوان کرد و گفت: این تماس در زمینه‌های مختلف اجتماعی بوده است.

وی مشاوره در حوزه‌های اجتماعی را برشمرد و افزود: به همین منظور 420 نفر در دوره‌های کنترل خشم، 580 زوج در دوره‌های خانواده، 180 نفر در مشاوره کاریابی شرکت داشتند.

الله‌وردی ارجاع پرونده‌های مراجعان به کلینیک‌های تخصصی را 407 مورد، ارجاع به روانپزشکان را 190 مورد، بازدید از منازل 50 مورد، ارجاع به سایر مراکز 103 مورد و همچنین اخذ حکم قضایی برای ترخیص، پذیرش و فرزندخواندگی کودکان را 150 مورد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در قالب مراکز شبه خانواده و بحث فرزندخواندگی در استان طی امسال چهار مورد فرزندخواندگی و همچنین 9 کودک به خانواده خود واگذار شده است، گفت: این اقدام با نظارت بهزیستی و همچنین دادگستری انجام می‌شود. 

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی نام برد که در چهار حوزه به انجام مأموریت برای مددجویان خود می‌پردازد.

وی افزود: حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، معاونت پیشگیری و مشارکت‌ها از حوزه‌های بهزیستی به شمار می‌رود.

الله‌وردی با بیان اینکه در حوزه توانبخشی خدمات توان‌بخشی اعم از گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی و غیره به معلولان ارائه می‌کند، تصریح کرد: بهزیستی نیز حمایت‌های مالی از معلولان در قالب مستمری مددجویی را دارد.

وی افزود: در حوزه اجتماعی شامل کودکان بی‌سرپرست، زنان خیابانی و زنان آسیب‌دیده نیز بهزیستی اقدامات خاص حمایتی خود را دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی شامل پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از معلولیت‌ها و ارائه مشاوره‌های تخصصی است، خاطرنشان کرد: اقدامات موثری در این راستا از سوی این سازمان برای درمان و پیشگیری از معضلات اجتماعی انجام می‌شود.

وی شمار پرونده‌های تشکیل شده حمایتی در بهزیستی خراسان شمالی را 23 هزار مورد عنوان کرد و گفت: 53 هزار نفر در مجموع زیر پوشش بهزیستی بوده که از خدمات آن اعم از مستمری، غیرمستمری، خدمات موردی استفاده می‌کنند.

الله‌وردی با اشاره به افزایش 20 درصدی مستمری‌های مددجویان بهزیستی استان اظهار کرد: همزمان با افزایش مستمری‌ها، بهزیستی آن را برای رفاه مددجویان اعمال کرده است.

وی به اقدامات انجام شده برای اشتغال و تأمین نیاز مددجویان بهزیستی در استان طی امسال هم اشاره کرد و گفت: به همین منظور چهار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه، 2 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار از محل سفر رهبری، یک میلیارد و 700 میلیون ریال در قالب مشاغل خرد و همچنین 2 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نمایشگاه عملکرد مددجویان بهزیستی در حوزه اشتغال و توانمندی‌ها را برشمرد و افزود: این نمایشگاه در شهربازی استان تا پایان ماه مبارک رمضان برپا خواهد بود.

وی یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی برای ایفای حقوق مددجویان را پیگیری تحقق سه درصد استخدام سهم مددجویان بهزیستی در دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: به همین منظور رایزنی‌های لازم با مسئولان برای اعمال در استخدامی‌های جدید انجام شده است که امیدواریم با تحقق آن یکی از خواسته‌های اصلی مددجویان محقق شود.

انتهای پیام/63002/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول