اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران اوتیسم تبریز:

بهزیستی با بیماران اوتیسم همکاری نمی‌کند

رئیس انجمن حمایت از بیماران اوتیسم تبریز با اعلام نارضایتی از عدم همکاری بهزیستی با بیماران اوتیسم گفت: هر چند بهزیستی باید با نرخ درجه یک به این بیماران یارانه توانبخشی اختصاص دهد ولی تنها یک سوم کودکان از این یارانه بهره‌مندند.

بهزیستی با بیماران اوتیسم همکاری نمی‌کند

شمس علی قاسمی در حاشیه افتتاح نخستین پارک ویژه کودکان اوتیسم در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز تصریح کرد: متاسفانه میزان هزینه‌های درمانی این کودکان بسیار بالاست و گاه حتی با افزایش میزان مشارکت‌های مردمی هم ما ناتوان از ارائه خدمات مناسب به این بیماران هستیم.

وی همچنین به هزینه‌های بسیار بالای آموزش کودکان اوتیسم اشاره کرد و افزود: این بیماران نیازمند آموزش‌های خاص هستند که متاسفانه به دلیل اینکه در بهزیستی ستاد بیماری‌های روانی مسئول بررسی است این بیماران در این ستاد مورد قبول قرار نمی‌گیرند. در حالی که این کودکان تنها مقداری اختلالات رفتاری دارند و روانی محسوب نمی‌شوند.

قاسمی با بیان اینکه 90 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم در لایه‌های اجتماعی مخفی هستند، گفت: با توجه به آمار سال 91، هفت هزار نفر مبتلا به این بیماری در استان برآورد شده که این میزان در شهر تبریز به 700 نفر می‌رسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بیماران اوتیسم گفت: بیشتر کودکان اوتیسمی، در سن یک یا دو سالگی معمولی هستند، ولی ناگهان زبان گفتاری و مهارت‌های اجتماعی را از دست می‌دهند و در حالی که سن طلایی درمان اوتیسم از سه سالگی است متاسفانه خانواده‌ها دیر برای درمان فرزندان خود به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران اوتیسم تبریز همچنین با اشاره به افتتاح نخستین پارک ویژه کودکان اوتیسم در تبریز گفت: این پارک به همت شهرداری تبریز در محل ائل گلی ساخته شده است و امیدواریم با تحویل این مجموعه به انجمن اوتیسم خدمات بازی درمانی این کودکان را در این محل انجام دهیم.

قاسمی افزود: با توجه به اینکه بازی درمانی یکی از مهمترین درمان‌های این کودکان است امیدواریم با توسعه فضاهایی از این دست شاهد روند رو به بهبودی و تاثیرات ناشی از آن در کودکان باشیم.

وی ادامه داد: هدف انجمن خیریه حمایت از بیماران اوتیسم تبریز، حمایت از هزینه‌های سرسام آور و بالای درمان کودکان است و به همین منظور این پایگاه تنها مرکزی است که به طور تخصصی و علمی در کشور فعالیت می‌کند.

قاسمی همچنین با اظهار نارضایتی از روند توسعه مدرسه مخصوص کودکان اوتیسم تبریز گفت: با توجه به اینکه محیط آموزشی مناسب از اولویت‌های این کودکان است ولی متاسفانه مدرسه‌ای که مقرر شده است از سوی آموزش و پرورش برای این کودکان ساخته شود هنوز پیشرفت کاری حتی یک درصدی نیز نداشته است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران اوتیسم تبریز با اعلام شماره حساب 0105011407004 بانک ملی و یا شماره حساب 1526321126 بانک ملت از مردم و خیران درخواست کرد برای حمایت از این مجموعه کمک‌های خود را برای جامعه کودکان اوتیسم تبریز واریز کنند.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول