اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

عید فطر روز عیدی گرفتن از خدای متعال است

امام جمعه پیرانشهر گفت: عید فطر روز عیدی گرفتن از خدای متعال است.

عید فطر روز عیدی گرفتن از خدای متعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ماموستا مصطفی محمودی صبح امروز پس از اقامه نماز عید فطر پیرانشهر، اظهار داشت: روز عید فطر روز محبت، اخوت و برادری مسلمانان است و مسلمانان در نماز عید فطر با صف‌های به هم پیوسته وحدت و همبستگی خود را به رخ جهانیان می‌کشند و آن‌ها را از رسیدن به نقشه‌های شومشان باز می‌دارند.

وی با بیان اینکه روز عید فطر زمین و زمان غرق شادی و سرور است، ادامه داد: ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش عید گرفته‌اند و ساکنان آسمان نیز مأمور شده‌اند که پاداش روزه‌داران اهل ایمان را از سوی عرش الهی برای ساکنان زمین بیاورند.

محمودی یادآور شد: عید فطر روزی است که انسان به واسطه 30 روز روزه‌داری و دوری از گناهان به بشارت و سعادت دست یافته و به راستی عید فطر عید زیبایی‌های معنوی است.

وی با بیان اینکه عید سعید فطر از شمار اعیاد بزرگ اسلامی است به طوری که روز نخست ماه شوال را روز عید فطر نامیده شده، تصریح کرد: با توجه به اینکه عید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی است باید این عید وسیله‌ای برای نزدیک شدن مسلمانان به یکدیگر و زمینه‌ساز ایستادگی مسلمانان در برابر ظالمان و ستمگران باشد.

محمودی ابراز داشت: فطر به معناى خوردن و آشامیدن یا آغاز به خوردن و آشامیدن است و بعد از مدتى نخوردن و نیاشامیدن ابتداى خوردن و آشامیدن را افطار مى‌نامند و از این رو روزه عید فطر حرام است.

امام جمعه پیرانشهر در پایان اذعان کرد: در مکتب پرفیض ماه رمضان فطرت انسانی جان گرفته و به صحنه زندگی گام می‌گذارد و استعدادهای معنوی آدمی را شکوفا می‌نماید.

انتهای پیام/61005/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول