اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت

عید فطر روز برچیدن میوه شاداب استجابت

عید فطر روز برچیدن میوه شاداب استجابت از درخت پربار ماه رمضان و الطاف الهی است.

عید فطر روز برچیدن میوه شاداب استجابت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، روز عید سعید فطر روزی است که خداوند آن را برای مسلمانان عید قرار داده و آنان را شایسته و سزاوار این عید ساخته است.

همواره به یاد خدا باشید تا خدا نیز به یاد شما باشد، او را بخوانید تا اجابت کند شما را، در این روز سعید زکات و فطریه خویش را بپردازید که به راستی این سنت پیامبر شماست و از سوی پروردگار بر شما واجب شده است.

این روز، روزی است که نیکوکاران در آن پاداش می‌گیرند و زیانکاران و تبهکاران در آن مأیوس و ناامید می‌شوند و این شباهتی زیاد به روز قیامت دارد.

روز اول ماه شوال را بدین سبب عید فطر خوانده‌اند که در این روز، امر امساک و صوم از خوردن و آشامیدن برداشته شده و رخصت داده شد که مؤمنان در روز افطار کنند و روزه خود را بشکنند فطر و فطور به معنای خوردن و آشامیدن، که مسلمانان ابتدای خوردن و آشامیدن است.

بارالها؛ به حق این روز که آن را برای مسلمانان عید و برای محمد (ص) ذخیره و شرافت و کرامت و فضیلت قرار دادی، از تو می‌خواهم که بر محمد و آل محمد درود بفرستی و ما را در هر خیری وارد کنی که محمد و آل محمد را در آن وارد کردی! و از هر سوء و بدی که محمد و آل محمد را از آن خارج ساختی خارج کن؛ درود و صلوات تو بر او و خاندان پاکش؛ خداوندا، از تو می‌طلبم آنچه بندگان شایسته‌ات از تو خواستند و به تو پناه می‌برم از آنچه بندگان خالصت به تو پناه بردند.

پروردگارا؛ بر محمد و آل محمد درود فرست و مصیبت ما را در این ماه جبران کن و روز فطر را بر ما عیدی مبارک و خجسته بگردان و آن را از بهترین روزهایی قرار ده که بر ما گذشته است که در این روز بیشتر ما را مورد عفو قرار دهی.

خداوندا؛ در این روز عید فطرمان، که برای مؤمنان روز عید و خوشحالی و برای مسلمانان روز اجتماع و گرد هم آیی قرار دادی از هر گناهی که مرتکب شده‌ایم و هر کار ناپسندی که کرده‌ایم و هر نیت ناشایسته‌ای که در ضمیرمان نقش بسته است به سوی تو باز می‌گردیم و به تو پناه می‌بریم.

توبه می‌کنیم، توبه‌ای که در آن بازگشت به گناه هرگز نباشد و بازگشتی که در آن هرگز روی آوردن به معصیت نباشد.

بارالها؛ این عید را بر تمام مؤمنان مبارک گردان و در این روز، ما را توفیق بازگشت به سویت و توبه از گناهان عطا فرما.

انتهای پیام/72013/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول