اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید فطر:

کسانی که از اصول عدول کردند در دولت اعتدال جایی ندارند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که اسلام نفس اعتدال است، گفت: کسانی که از اصول عدول کردند در دولت اعتدال جایی ندارند.

کسانی که از اصول عدول کردند در دولت اعتدال جایی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی گفت: عید سعید فطر امسال همزمان با آغاز حرکت سیاسی و مدیریتی در کشور بوده و دولتی که به وسیله مردم، رئیس‌جمهورش انتخاب می‌شود امیدواریم نمایندگان نیز وزرای شایسته‌ای برای دولت یازدهم انتخاب کنند.

وی افزود: انتخابات نماد حماسه سیاسی بوده و مولودش رئیس‌جمهوری است که مورد تایید و تنفیذ مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، روحانی را به عنوان رئیس‌جمهور و رئیس کارگزاری اجرایی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در حکم تنفیذ وی فرمودند که بر حسب رای اکثریت شما را در سمت رئیس‌جمهور منصوب می‌کنم و این مشروعیت دولت و حاکمیت را نشان می‌دهد چراکه این انتصاب از سوی حجت امام زمان (عج) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولتی که از سوی ولی فقیه و حجت امام زمان (عج) انتصاب یافته باشد از نظر ما دولت شرعی و قانونی بوده و باید 75 میلیون ایرانی آن را بپذیریم و نسبت به آن پایبند باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در این دولت اصل اعتدال بسیار مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: دو نکته در صحبت‌های رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ وی قابل بررسی است نکته اول این است که این اعتدالی که در دولت وی عنوان شده به معنای عدول از اصول نیست.

وی یادآور شد: پس بنابراین در این دولت کسانی که از اصول عدول کردند نباید باشند و حضور کسانی که در فتنه 88 نقش داشته‌اند نادرست است چراکه افرادی که در فتنه 88 نقش داشتند از سه اصل عدول کردند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: اصل ولایت، اصل قانونمداری و اصل استکبارستیزی سه اصل مهمی بود که عاملان فتنه از آن عدول کردند و از همین سو کسانی که از این اصول عدول کردند در دولت اعتدال جایی ندارند.

علم‌الهدی با اشاره به نکته دوم در مورد دولت اعتدال تاکید کرد: روحانی در صحبت‌های خود با استناد و اشتهاد از آیات قرآنی به اصل اعتدال در اسلام اشاره کرد و اسلام را دین وسط و میانه دانسته‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: بنابراین هر چه از اسلام خارج است از اصل اعتدال نیز خارج است و هر جریان غیرمعتدل خارج از اسلام قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اسلام نفس اعتدال است و کسانی که پای اسلام و احیای ارزش‌های اسلام ایستاده‌اند نه تنها افراطی نیستند بلکه کاملاً اعتدال‌گرا هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که دولت تدبیر و امید باید هر چه غیر اسلام است را در دولت خود نابود و براندازی کند، عنوان کرد: در راس همه غیراسلامی‌ها بی‌حجابی‌ و بی‌عفتی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچ ارزشی به اندازه حجاب مورد هتک قرار گرفته نشده و باید بدانیم که اگر اسلام نفس اعتدال است در این دولت برای تحکیم اعتدال باید با بی‌حجابی و بی‌عفتی و این تفریط دینی مبارزه جدی صورت گیرد.

به گفته امام جمعه مشهد مقدس امیدواریم قانون عفاف و حجاب که در سال 89 تصویب شد و تاکنون اجرایی نشده به وسیله دولت تدبیر و امید در کنار مطالبات معیشتی مردم نیز پاسخگوی این مطالبه در جامعه اسلامی نیز باشد.

انتهای پیام/70023/م30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول