اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

مسئولان سبک و سیاق کار خود را وصیت‌نامه امام قرار دهند

نماینده ‌ولی‌فقیه در استان یزد گفت: مسئولانی که در دولت جدید روی کار می‌آیند، سبک و سیاق کار خود را وصیت‌نامه امام خمینی (ره) قرار دهند.

مسئولان سبک و سیاق کار خود را وصیت‌نامه امام قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این روز مبارک و آرزوی توفیق و قبولی طاعات و عبادات همه مسلمین اظهار داشت: به قول حضرت امام (ره) باید حواسمان باشد که در عید ضیافت‌الله خدا توفیق دهد تا ثمرات ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اکنون ایامی است که دولت جدید روی کار آمده و مشغول انجام کارهای جانبی و تعیین وزرا است که در مسیر خود به خوبی پیش می‌رود.

ناصری عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک ایده پاک و خدایی است و نظام ما بر اساس سیره پیامبر (ص) و ائمه معصومین استوار شده است.

وی تصریح کرد: این سیره ما را به خدا می‌رساند و امیدواریم مسئولان و دولتمردان نیز در این مسیر گام بردارند.

ناصری خاطرنشان کرد: مسئولان و دولتمردان باید سبک و سیاق کار خود را وصیت‌نامه امام خمینی (ره) قرار دهند و همه ما موظفیم دولتی را که در این مسیر گام بر می‌دارد، کمک کنیم.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: حرفه خبرنگاری مسئولیت‌های بسیاری دارد و خبرنگاران باید مراقب باشند از جاده مستقیم کنار نروند و خبررسانی صحیح و پاک به جامعه داشته باشند.

وی عنوان کرد: می‌دانم و شنیده‌ام در حرفه خبرنگاری از نظر شرعی جایگاهی ندارد و خبرنگاران اگر بخواهند انقلابی عمل کنند، باید مردم را در مسیری راهنمایی کنند که بدبین نشوند.

ناصری بیان کرد: بدترین خیانت‌ها به افراد، غیبت است و نباید از شنیده‌هایی در اطلاع‌رسانی استفاده کرد که ذهن مردم را مشوش کند.

وی صداقت، صفا، صمیمیت و سالم و پاک نگاه داشتن جامعه و مردم را از وظایف و رسالت‌های خطیر خبرنگاران عنوان کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های آمریکا در مورد ایران خاطرنشان کرد: آمریکا هر روز در مورد ایران یک جور حرف می‌زند و این نشان می‌دهد که گیج شده و می‌خواهد کشورها را به ایرانیان بدبین و بین ملت‌ها تفرقه ایجاد کند.

ناصری تصریح کرد: تکلیف ملت ایران در برابر آمریکا مشخص است و آن حرکت در مسیر ولایت و اطاعت از رهبری در این زمینه است.

وی افزود: ما در مسیر ولایت و با بصیرت در حال پیشروی هستیم و از این راه برنمی‌گردیم و آمریکا و اروپا باید از حرفشان برگردند.

ناصری اظهار داشت: مسئولان نیز استوار در این مسیر قدم بردارند و پیرو مقام معظم رهبری باشند.

امام جمعه یزد در خطبه اول نماز عید فطر نیز ضمن سفارش نمازگزاران به تقوی و پرهیزکاری به تفسیر آیه هشت سوره آل عمران پرداخت و افزود: از خدا می‌خواهیم بعد از هدایت و راهنمایی ما، زمینه‌ای فراهم نشود که ما از دین خدا بازگردیم.

وی تصریح کرد: در این ماه، ضبط نفس و دعا و روزه داشته‌ایم و خداوند متعال همه قلب‌ها را پاک گردانیده و این تکلیف ماست که بعد از رمضان از مسیر منحرف نشویم زیرا شیطان می‌خواهد از هر دریچه‌ای رخنه کند و نورانیت‌های نماز شب‌ها را از ما بگیرد و ما را به وادی غفلت بکشاند.

ناصری همچنین با اشاره به فرموده امام صادق (ع) در این زمینه عنوان کرد: ایشان فرمودند که از خدا بخواهید در مسیری که ما را قرار داده، قدم‌هایمان را نلرزاند و ایمانمان را حفظ کند.

به گزارش فارس، نماز عید سعید فطر، امروز به امامت آیت‌الله ناصری در مسجد روضه محمدیه (حظیره) با حضور جمع کثیری از مردم مومن استان یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول