اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

زکات فطریه بهره‌گیری از مادیات برای اتصال به معنویات است

امام جمعه ماکو زکات فطریه را عاملی برای بهره‌گیری از مادیات و اتصال به معنویات عنوان کرد.

زکات فطریه بهره‌گیری از مادیات برای اتصال به معنویات است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پرداخت زکات فطریه از جمله اعمال واجبی است که دادن آن سبب رهایی از تعلقات مادى و هواهاى دنیوى و نفسانى شده و یکی از شرایط اصلی قبولی روزه در ماه رمضان محسوب می‌شود.

وی، عید بزرگ فطر را فرصت دیگری برای تحکیم پیمان بندگی با خداوند عنوان کرد و افزود: مومنان حقیقی اندوخته‌های یک‌ ماه بندگی و عبادت خالصانه خود با خداوند متعال را در شب عید فطر تثبیت می‌کنند و برات رهایی از آتش جهنم را از خداوند می‌گیرند.

رنجبری تصریح کرد: البته هر یک از مومنان به تناسب استقبال خود از شب و روز عید فطر از برکات آن بهره‌مند می‌شوند که در این میان مراتب ایمان و خشوع افراد در اعمال آنها نیز نکته بسیار مهم و قابل توجهی است که نباید از اهمیت آن غافل بود.

وی بر وجوب پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و احیای روحیه همیاری و تعاون، فقرزدایی، توسعه اقتصادی و حل مشکلات اجتماعی را از فلسفه‌های وجوب زکات فطریه برشمرد.

رنجبری انجام این عمل را مصداقی برای اجابت و جامه عمل پوشاندن به بخشی از دعای پرفیضی که مومنان بعد از نمازهای واجب خود در طول ماه رمضان می‌خواندند عنوان کرد و گفت: پرداخت زکات فطریه اگر با نیت عبادت و تقرب به خداوند متعال انجام ‏شود، نوعى بهره‏گیرى از مادیات براى رسیدن به معنویات است.

امام جمعه ماکو بر اساس آموزه‌های دینی یکی از شرایط قبولی روزه‌های ماه رمضان در درگاه الهی را منوط به پرداخت زکات فطریه عنوان کرد و گفت: دادن زکات موجب جدایى از تعلقات مادى و هواهاى دنیوى و نفسانى می‌شود که یکی از مواردی است که اگر در انجام آن سهل‌انگاری شود تهدیدی برای قبولی روزه رمضان محسوب می‌شود.

رنجبری تصریح کرد: انسان مؤمن براى دوام فطرت الهى خویش و بازگشت ‏به عهد فطرى، باید از هر آنچه رنگ تعلق دارد رها شده و زنجیر مادیات را از پاى خود برکند تا سبک‌بال به سوى خداوند گام نهد که یکی از مصادیق این رهایی از مادیات برای اتصال به معنویات، پرداخت زکات فطریه است که مومنان نباید در پرداخت آن کوتاهی کنند.

انتهای پیام/61006/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول