اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

نماز عید فطر در ورزشگاه آزادی دهدشت اقامه می‌شود

ورزشگاه آزادی دهدشت فردا میزبان حضور خیل عظیم مؤمنان پرهیزگار در نماز عید فطر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خواهد بود.

نماز عید فطر در ورزشگاه آزادی دهدشت اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با تبریک فرارسیدن عید بزرگ فطر اظهار داشت: عید فطر عید بازگشت انسان به فطرت است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: مردم مؤمن و متدین دهدشت فردا همزمان در روز عید فطر شکوه بندگی در جشن رمضان را به نمایش خواهند گذاشت.

حسینی عید فطر را بزرگ‌ترین اعیاد برشمرد و با بیان اینکه در این عید عده‌ای خوشحال و کسانی پشیمان هستند گفت: آن‌هایی که در یک ماه ضیافت الهی از برکات بی‌کران این ماه پر برکت بهره بردند در روز عید از شادی در پوست خود نمی‌گنجند.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: کسانی که نسبت به ماه مهمانی خدا بی‌تفاوت بودند و عمداً روزه‌خواری کردند در روز جشن بندگی پشیمان و مضطرب خواهند بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه شب عید فطر را با فضیلت و پر برکت خواند و  با تأکید بر لزوم بهره‌وری از لحظه‌های ناب پایانی ماه رمضان تصریح کرد: شب زنده داری و عبادت در آن مستحب است و کمتر از شب قدر نیست.

حسینی غسل کردن هنگام غروب آفتاب، شب زنده‌داری به نماز و دعا و استغفار و زیارت قبر مطهّر امام حسین (ع) را از جمله اعمال مخصوص شب عید برشمرد و افزود: البته برای کسانی که از کربلا دور هستند، خواندن زیارت مخصوص این شب سفارش شده است.

امام جمعه دهدشت برپایی نماز عید فطر به عنوان شکرانه یک ماه امساک و دوری از گناه و حرام را  نقش زرین بندگی به صورت جامع بر دل‌ها عنوان کرد و در مورد ابعاد اقتصادی و اجتماعی عید فطر به پرداخت زکات فطره یاد کرد و گفت: زکات فطره عاملی ارزشمند برای فقرزدایی، کمک به محرومان و حل مشکلات اجتماعی در جامعه اسلامی است.

حسینی با اشاره به اینکه اقدامات برگزاری نماز عید فطر انجام شده اذعان داشت: ستاد نماز جمعه با همکاری اداره ورزش و جوانان، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر ادارات و نهادها ورزشگاه آزادی برای برگزاری نماز عید آماده شده و فردا با حضور پر شور مردم در صفوف به هم فشرده اقامه خواهد شد.

انتهای پیام/82016/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول