اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی:

والدین فرزندان خود را با آسیب‌های اجتماعی آشنا کنند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: مربیان مدارس و والدین باید نوجوانان و جوانان را با آسیب‌های اجتماعی آشنا کنند.

والدین فرزندان خود را با آسیب‌های اجتماعی آشنا کنند

خسرو گل محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه میزان وقوع آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد و نسل جدید مسیر رشد و بالندگی خود را بدون کوچکترین خطری سپری کنند، باید والدین با فرزندان خود مانوس بوده و هشدارها و نکته‌های لازم را به آن‌ها آموزش دهند.

وی افزود: والدین باید فرزندان خود را از بازی کردن در خانه‌های خالی، محل‌های خلوت و دورافتاده نهی کرده، از آراستن آن‌ها به زیورآلات و طلا در مواقع غیرضروری به طور اکید خودداری کنند و به آن‌ها این نکته مهم را به طور پیوسته تذکر دهند که پول و طلای خود را به کسی نباید نشان دهند.

گل محمدی ادامه داد: والدین باید به اولیای مدارس، مهدکودک‌ها و محل‌های مشابه اطلاع دهند که چه کسانی برای بردن فرزندان آن‌ها مراجعه می‌کنند و شماره تلفن برای تماس‌های اضطراری در صورت عدم مراجعه فرزند به مدرسه در اختیار آن‌ها قرار دهند.

وی دقت در ظاهر و البسه فرزندان را از والدین خواستار شد و بیان داشت: هر روز قبل از رفتن آن‌ها به مدرسه باید با دقت ظاهر فرزندان خود را نگاه کرده و اینکه چه نوع لباسی به تن کرده‌اند به خاطر بسپارند از طرف دیگر باید دوستان بزرگتر فرزندان خود را شناسایی کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با خطاب قرار دادن والدین، بیان داشت: هرگز بچه‌ها را در اماکن عمومی، داخل خودرو و یا کالسکه به تنهایی رها نکنید، نسبت به موارد ترس فرزندان خود نیز حساسیت کافی نشان داده و با آن‌ها درباره این موضوع‌ها به صحبت بنشینید.

گل‌محمدی در این ارتباط که هنگام مفقود شدن فرزندان چه باید کرد، اظهار داشت: در این قبیل موارد باید خانه و اطراف آن را به دقت جستجو کرد، از دوستان، گروه همسالان و همبازی‌های کودک سراغ او را گرفت، محل‌های بازی این کودک را به طور دقیق جستجو کرد.

وی به حضور هرچه‌سریع‌تر و بدون فوت وقت در کلانتری یا پاسگاه محل برای ارائه مشخصات کودک گمشده اشاره کرد و بیان داشت: مشخصات فردی کودک، علامت مشخصه، آخرین عکس کودک، مشخصات لباس و مشکلات پزشکی وی، مشکلات اخیر در محیط مدرسه و محله و منزل، ارائه دفترچه خاطرات و یادداشت‌های وی و مشخصات و شماره تلفن‌های دوستان نزدیک وی مبادرت کنند.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول