اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار دولتی:

نقش مبلغان دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: نقش مبلغان دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است.

نقش مبلغان دینی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بی‌بدیل است

سردار علی دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: روحانیون به عنوان محور اصلی حرکت فرهنگی در جامعه، نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی است، ادامه داد: بهترین و مناسب‌ترین ثمره این ماه رسیدن به تقوای الهی است.

وی با اشاره به اینکه گرایش مردم به مسائل دینی و مذهبی در این ماه نسبت به سایر ماه‌ها بیشتر است، اظهار داشت: این ماه فرصت بسیار مناسبی برای مبلغان دینی و مذهبی است تا به ترویج معارف اهل بیت و تشریح احکام الهی بپردازند.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطر نشان کرد: بی‌تردید نقش برنامه‌های دینی علما و مبلغان در استحکام مبانی اعتقادی و هدایت افراد نقش برجسته و بی‌نظیری است.

وی با اشاره به اینکه پرچم دین در طول تاریخ بردوش روحانیون آگاه بوده است، گفت: مبلغان دینی مسئولیت سنگینی در زمینه تبلیغ حقایق ایمانی بر عهده دارند که باید در انجام آن بیش از پیش تلاش کنند.

این فرمانده انتظامی نقش روحانیت را در تبلیغ دین مهم و ضروری بر شمرد و گفت: روحانیون محور اصلی حرکت فرهنگی در جامعه هستند و به نوعی تاثیر گذارترین قشر جامعه محسوب می‌شوند.

دولتی در ادامه به رویکرد پیشگیرانه مبانی دینی اشاره کرد و گفت: دعوت به سوی ذات باری‌تعالی سبب پیشگیری از ورود افراد به ورطه هلاکت خواهد شد.

وی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: جوانان و نوجوانان در این زمان که همه هجمه‌های دشمن برای بی‌هویت نشان دادن آنان است به توجه بیشتر در جامعه نیازمند بوده و روحانیون می‌توانند با برگزاری گفتمان‌های دینی ارتباط خود را با این قشر بیشتر کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان با تاکید بر اینکه آمار ارتکاب جرایم در چند روز ابتدای ماه مبارک رمضان در حد چشمگیری کاهش یافته است، گفت: این امر نمایانگر نقش مهم و تاثیرگذار باورهای دینی در افزایش امنیت اجتماعی است.

انتهای پیام/2246/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول