اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان:

فیلترینگ از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: فیلتر سازمان‌دهی شده سایت‌های اینترنتی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند.

فیلترینگ از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و خانواده گیلان استفاده بی‌قید و شرط افراد از شبکه‌های اینترنتی را از آسیب‌های مهم در کشور دانست و اظهار کرد: 90 درصد سایت‌های اینترنتی کشورهای دنیا به‌ویژه کشورهای صنعتی و توسعه یافته فیلتر شده است.

وی با اشاره به اینکه اجازه استفاده از تمام سایت‌های اینترنتی در کشورهای مختلف به افراد داده نمی‌شود، افزود: مردم در بعضی از کشورهای آسیایی به دلیل هزینه بالای اینترنت از فضای مجازی استفاده نمی‌کنند.

پورعزیزی بر ضرورت فیلتر بعضی از سایت‌های مخرب تاکید کرد و گفت: ضرورت فیلتر سازمان‌دهی شده و قانون‌مند سایت‌های اینترنتی در ایران احساس می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی گیلان با بیان اینکه به تمام افراد نمی‌توان دسترسی بدون مرز به شبکه‌ها را داد، تصریح کرد: کودکان و نوجوانان نقطه آغاز آسیب در قرن بیست‌ویکم هستند.

وی فیلتر سازمان‌دهی شده و قانون‌مند سایت‌های اینترنتی را سبب جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: انسان‌های بی‌تقوا و اوباش از طریق شبکه‌های اینترنتی آسیب‌های اجتماعی را وارد جامعه می‌کنند و موجب پاشیدگی خانواده‌ها می‌شوند.

پورعزیزی در ادامه به بررسی آسیب‌شناختی موانع فرهنگی و اجتماعی کارآفرینی و اشتغال در روستاها اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در روستاها را بررسی کنند.

مدیرکل امور اجتماعی گیلان با اشاره به آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در حوزه جوانان، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان آسیب‌های مذکور را شناسایی و اولویت‌بندی کنند.

وی بر راه‌اندازی کتابخانه در مساجد و بقاع متبرکه گیلان تاکید کرد و یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی باید برای گسترش و تشکیل سازمان‌های غیر دولتی در زمینه کتابداری تلاش ویژه داشته باشند.

پورعزیزی در اختیار گذاشتن سالن‌های بدون استفاده اداره‌ها برای انجام امور فرهنگی به سازمان‌های مردم‌نهاد را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: سالن‌های مذکور برای انجام مراسم‌های فرهنگی باید در اختیار هیئت‌های مذهبی گذاشته شود.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول