اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی اردبیل خبر داد

ارائه خدمات به 6 هزار آسیب‌دیده اجتماعی

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در یک سال گذشته بهزیستی استان اردبیل به 6 هزار و 636 آسیب‌دیده اجتماعی خدمات مناسب ارائه کرده است.

ارائه خدمات به 6 هزار آسیب‌دیده اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خسرو امیدوار ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی اظهار داشت: ما هیچ‌وقت دنبال شعار یا کتمان واقعیت‌ها نبودیم اما براساس مستندات باید اعلام کنیم که هر چند بر تعداد آسیب‌ها و دامنه آن افزوده شده است اما این آسیب‌های اجتماعی در استان اردبیل پایین‌تر از میانگین استان‌های دیگر است.

وی عنوان کرد: ما در قالب سه دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی به افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب ارائه خدمات می‌کنیم و در این زمینه خط 123 فعالیت خود را انجام داده و اولین استانی هستیم که این خط به صورت فراگیر فعال بوده و امکان تماس از شهرهای مختلف برای آن فراهم شده به‌طوری که صبح و عصر ارائه خدمات از طریق این خط صورت می‌گیرد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل افزود: ما به کلیه افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده همچنین دختران فراری، زنان طلاق‌گرفته و ... به‌صورت رایگان ارائه خدمات می‌کنیم به‌طوری که با به‌کارگیری چهار دستگاه خودرو به صورت سیار و حضوری مداخله در بحران برای کاهش آسیب‌ها انجام می‌شود.

امیدوار ادامه داد: تیم‌های تخصصی ما به‌صورت سیار در اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد فعالیت می‌کنند و دفتر آسیب‌دیدگان و مرکز مداخله در بحران نیز در این زمینه پذیرای دختران فراری و در معرض آسیب است.

این مسئول با اشاره به فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی ثابت و سیار و همچنین برنامه‌های آگاه‌سازی در کاهش این آسیب‌ها تصریح کرد: بیش از 45 هزار نفر در مناطق مختلف از برنامه‌های آگاه‌سازی ما استفاده می‌کنند و ما نیز سعی داریم با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی گروه‌های مختلف سنی را از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی که ممکن است به آن گرفتار آیند در امان نگه‌داریم.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اردبیل فعالیت دفتر امور کودکان و نوجوانان و امور مهدهای کودک را نیز از دیگر بخش‌های معاونت اجتماعی توصیف کرد و ابراز دشت: در مناطق روستایی در مهدها یک وعده غذای گرم در طول 6 ماه از سال ارائه می‌شود تا جلوی برخی سوء‌ تغذیه و نگرانی‌ها از این بابت گرفته شود.

امیدوار گفت: برای سه دهک پایین جامعه یک سوم شهریه مهدها را سازمان بهزیستی متقبل شده و در کنار مصلی‌ها، آدینه‌ مهدها نیز راه‌اندازی شده تا در روز جمعه فرصتی پیش آید تا کودکان بتوانند از آموزش‌های رایگانی که بهزیستی تدارک دیده استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در چهار شهرستان طرح آدینه مهد اجرا می‌شود و در مصلاهایی که امکان راه‌اندازی مهد وجود ندارد از نزدیک‌ترین مهدها در این زمینه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول