اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

زکات فطره حق مستمندان است

امام جمعه شاهین‌دژ فطره را حق‌الناس عنوان کرد و گفت: فطره حق فقرا و مستمندان است که پرداخت آن به عهده ماست.

زکات فطره حق مستمندان است

نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به قرار گرفتن در روزهای پایانی ماه رمضان، اظهار داشت: برخی در روز قیامت دست پر و همراه با عبادت شب‌های قدر، قرآن، انفاق و صله ارحام هستند و برخی دیگر دست خالی هستند.

وی با بیان اینکه به جوانان و ولایت‌مداران توصیه می‌شود اندوخته‌های خود را در ماه مبارک رمضان به باد فنا ندهند، تصریح کرد: باید اخلاق، رفتار و منش ما در ماه رمضان و بعد از آن رنگ و بوی خدایی داشته باشد.

باقری خاطرنشان کرد: یک تاجر اگر از متاع خود به درستی محافظت نکند، یا کالای خود را از دست می‌دهد و یا آن کالا به پایان می‌رسد.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: مومنان نیز به همراه اندوخته‌های خود مانند تاجران هستند و باید برای حفاظت از عبادت‌هایی که انجام می‌دهند تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی به فرمایش رسول اکرم (ص) در مورد مومنان و اعمالشان، اشاره کرد و ابراز داشت: مفلس کسی نیست که درهم و دینار نداشته باشد بلکه مفلس کسی است که در روز قیامت عمل صالحی برای عرضه نداشته باشد.

باقری با اشاره به اندوخته‌های مومنان از ابتدای ماه رمضان تا عید فطر، اذعان داشت: مومنان باید مراقب تمام اعمال و رفتار خود باشند و جمع‌آوری این اندوخته‌ها مانند کیسه‌ای که ته نداشته باشد، نباشد.

وی اضافه کرد: اگر به اعمال نیک خود بها دهیم و آن‌ها را قدر بدانیم موفق خواهیم شد و گرنه در روز قیامت مفلس باقی می‌مانیم.

باقری از فطره به عنوان سر سلامتی یاد کرد و گفت: پرداخت فطره به شکرانه نعمتی است که خداوند به انسان عطا فرموده است و کسانی که از فیوضات ماه مبارک رمضان برخوردار شده‌اند به میمنت سلامتی آن را پرداخت می‌کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ فطره را حق‌الناس عنوان کرد و گفت: فطره حق فقرا و مستمندان است که پرداخت آن به عهده ما است.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول