اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد

نصب تابلوهای زکات در مزارع کشاورزی استان فارس

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: برای نخستین بار در کشور اقدام به نصب تابلوهای زکات برگرفته از احادیث و روایات الهی در استان کرده‌ایم.

نصب تابلوهای زکات در مزارع کشاورزی استان فارس

حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده از سوی کشاورزان استان فارس در سه ماه نخست سال جاری بیش از یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومان در قالب طرح جمع‌آوری زکات پرداخت شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ دریافتی در طرح زکات خالص بیش از 370 میلیون تومان و زکات پروژه 920 میلیون تومان از کشاورزان جمع‌آوری شده است.

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی استان فارس تصریح کرد: در تلاش هستیم زکات را از فرهنگ اختصاصی به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

این مسئول تصریح کرد: اگر آحاد جامعه به‌ خوبی متوجه شوند که موارد هزینه‌کرد این الزام مالی در طرح زکات و ناظر و متولی بر جمع‌آوری آن چه دستگاهی است، به یقین به این نتیجه می‌رسند که در امر زکات واجب و مستحب بیشتر تلاش کنند.

خوشنویس ادامه داد: در طول سال 400 هزار سرویس‌گر کمیته امداد امام خمینی شامل حمایت‌های مالی، پشتیبانی، درمانی، حقوقی و فرهنگی در خدمت افراد زیرپوشش است که از این تعداد 60 هزار نفر مربوط به زنان بی‌سرپرست، 16 هزار یتیم و 8 هزار دانشجو از خانواده‌های مستمند هستند

وی اضافه کرد: اگر کمیته امداد در امر زکات مورد توجه قرار گیرد، گستره سرویس‌دهی به افراد زیرپوشش آن افزایش می‌یابد.

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی استان فارس ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل افزایش تولید و بارش به‌موقع باران در سال زراعی جاری، پرداخت زکات از سوی کشاورزان بوده که حضور به‌موقع روحانیان به ویژه ائمه جمعه و جماعات در اطلاع‌رسانی از علل انجام این فریضه الهی است.

خوشنویس از اجرای طرح دیگری در استان فارس با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: این طرح به منظور گردآوری صدقات و اعانات مستحبی مومنین در آیین‌های شاد و نشاط‌انگیز عقد و عروسی اجرا می‌شود.

وی گفت: با جمع‌آوری کمک‌های اهدایی در آیین‌های عقد و عروسی در قالب طرح «حرز» میلیون‌ها تومان به سیکل کمک‌رسانی به فقیران و نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد تزریق می‌شود.

انتهای پیام/2448/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول