اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت:

ماه رمضان با کمبود خون مواجه نشدیم/ جمع‌آوری 137 هزار سی‌سی خون در شب‌های قدر

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت گفت: در ماه رمضان امسال در منطقه جنوب کرمان با هیچ‌گونه کمبودی در زمینه خون و فرآورده‌های خونی مواجه نبودیم.

ماه رمضان با کمبود خون مواجه نشدیم/ جمع‌آوری 137 هزار سی‌سی خون در شب‌های قدر

علی بهزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را همیشگی دانست و اظهار داشت: اهدای خون را نباید تنها محدود به زمان‌های خاصی کرد، بلکه در تمام سال نیازمند خون هستیم که می‌طلبد، شهروندان در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روزانه میان 15 تا 20 نفر از شهروندان به پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت مراجعه می‌کنند، افزود: میزان مصرف ماهانه شهرستان جیرفت 270 واحد برای بیماران تالاسمی و هموفیلی، 200 واحد بیمارستان امام خمینی (ره) و 50 واحد نیز برای بیمارستان آیت‌الله کاشانی است.

بهزادی تصریح کرد: به طور معمول هر ساله از ابتدای ماه مبارک رمضان تا 18 این ماه در سطح کشور با کمبود شدید خون و فرآورده‌های خونی مواجه می‌شویم، اما در سال جاری با درایت و برنامه‌ریزی صحیح و همکاری مردم روزه‌دار در منطقه جنوب کرمان با هیچ‌گونه کمبودی مواجه نبودیم.

وی ابراز داشت: از طریق پیامک، فراخوان و کمک برخی از ارگان‌ها و نهادها به ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان و مساجد شهر در راستای شناسایی این پایگاه و فرهنگ‌سازی لازم برای رجوع مردم در شب‌های احیا اقدام شد.

اهدای خون 306 نفر در شب‌های قدر/ جمع‌آوری 137 هزار سی‌سی خون

بهزادی عنوان کرد: بر اساس همین اطلاع‌رسانی‌ها و برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیق در راستای خون‌گیری از اهداکنندگان از ساعت 20 و 30 دقیقه شامگاه تا یک و 30 دقیقه بامداد آمادگی کامل داشتیم که در مجموع طی سه شب قدر 370 مراجعه کننده به پایگاه مراجعه کردند.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه از این تعداد 64 مورد به دلایل مختلف از اهدای خون معاف شده و 306 مورد نیز موفق به اهدای خون شدند، گفت: طی این مدت در مجموع 306 واحد معادل 137 هزار و 700 سی‌سی خون جمع‌آوری شده است.

بهزادی با بیان اینکه از میان افرادی که موفق به اهدای خون شدند، 283 نفر مرد و 23 نفر زن بودند، خاطر نشان کرد: با ابراز تأسف میزان استقبال بانوان از اهدای خون مطلوب نیست که می‌طلبد در این زمینه همکاری بیشتری از سوی این قشر انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه از میان اهداکنندگان شب‌های احیا 24 درصد برای نخستین مرتبه موفق به اهدای خون شده بودند، اذعان داشت: همچنین 26 درصد اهداکنندگان طی این سه شب جزو اهداکنندگان باسابقه و 50 درصد نیز از اهداکنندگان مستمر بودند که موفق به اهدای خون شدند.

بهزادی با تأکید بر اینکه کار پالایش و آزمایش خون‌های اهدایی به خوبی و با رعایت 100 درصد کیفیت انجام شده و در چرخه مصرف قرار گرفته است، بیان داشت: این موفقیت تنها در پرتو همکاری و تلاش بی‌وقفه کارکنان پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت از هنگام افطار تا سحر محقق شده است.

وی اظهار داشت: البته در ماه مبارک رمضان به دلیل گرمای شدید، روزه‌داری مردم، عدم وجود امکانات لازم و از همه مهم‌تر شناساندن پایگاه انتقال خون، خونگیری تنها در این مرکز انجام می‌گیرد و برخلاف سال‌های گذشته از فعال کردن اکیپ سیار خودداری کردیم.

بهزادی تصریح کرد: برخی از نهادها و ادارات از جمله شهرداری و اورژانس 115 شهرستان جیرفت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با این پایگاه همکاری بسیار خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان جیرفت دومین مصرف کننده خون و فرآورده‌های خونی در استان کرمان است، می‌طلبد با همکاری مسئولان شهرستان به ویژه فرمانداری نسبت به افزایش بودجه سال جاری از محل اعتبارات حوادث و ستاد راهبردی جنوب کرمان در راستای ارتقای فضای فیزیکی و تجهیزات پایگاه به ویژه خرید سامانه متحرک خونگیری اقدام شود.

انتهای پیام/80001/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول