اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقری‌لنکرانی:

لزوم آزمایش افرادی که پیش از سال 75 خون دریافت کرده‌اند

رئیس مرکز تحقیقات سلامت فارس در مورد افرادی که در معرض خطر بیماری هپاتیت قرار دارند، گفت: افرادی که قبل از سال 1375 خون و فرآورده‌های خونی دریافت کرده‌اند باید آزمایش بدهند.

لزوم آزمایش افرادی که پیش از سال 75 خون دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، دکتر کامران باقری لنکرانی در مورد هپاتیت B اظهار داشت: افراد خانواده‌ای که در آن خانواده فرد مبتلا وجود دارد و یا کسانی که بیماری‌های خاصی دارند، باید آزمایش بدهند، اهمیت آن به این دلیل است که هر چقدر زودتر تشخیص داده شود، عوارض آن کمتر بوده و درمان آن میسرتر می‌شود.

وی در مورد واکسیناسیون این بیماری گفت: پوشش واکسیناسیون هپاتیت B در کشور ایران، بالای 95 درصد و در استان فارس بالای 97 درصد بوده در صورتی که پوشش واکسیناسیون هپاتیت B در کشور آمریکا 75 درصد است.

لنکرانی اضافه کرد: راه‌های جدید انتقال بیماری هپاتیت شامل تاتو، حجامت (موفق بودنش بستگی به روش صحیح انجام و مراقبت از Sterility و پرهیز از انتقال بیماری دارد)، دندان پزشکان تجربی، اعتیاد تزریقی، رفتارهای پرخطر جنسی، مصرف شیشه و کوکائین است.

وی بیان کرد: بیماری هپاتیت اگر به موقع شناخته و درمان شود، هیچ تأثیری در طول عمر افراد ندارد اما اگر به موقع شناخته و درمان نشود، منجر به سرطان کبد و نارسائی کبدی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت فارس ابراز داشت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یک مرکز ثبت نام از افرادی که مبتلا به هپاتیت B و C هستند در درمانگاه شهید مطهری، طبقه چهارم وجود دارد که مبتلایان در این مرکز ثبت نام و خدمات درمانی، آزمایش و کلاس‌های آموزشی به آنها ارائه و درمان آنها پیگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: در مورد افرادی که دارای هپاتیت هستند، وسایل بهداشتی باید به صورت اختصاصی استفاده شود، افرادی که دچار هپاتیت B و C هستند باید از مسواک، ناخن‌گیر، تیغ صورت تراشی، قیچی و وسایل شخصی اختصاصی برخوردار باشند اما برخوردهای عادی، هم‌غذا شدن، استفاده از قاشق و چنگال مشترک بین اعضای خانواده، هیچ‌گاه شانس انتقال ویروس را افزایش نمی‌دهد.

انتهای پیام/2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول