اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آبیک تأکید کرد

افزایش مدت زمان تحویل سوخت به کشاورزان آبیکی

معاون فرماندار شهرستان آبیک بر افزایش مدت زمان تحویل سوخت ادوات کشاورزی از سوی شرکت نفت استان قزوین به کشاورزان این شهرستان تأکید کرد.

افزایش مدت زمان تحویل سوخت به کشاورزان آبیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید بغدادی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اختصاص مدت زمان کم برای تحویل سوخت ادوات کشاورزی و چاه‌ها به شهرستان آبیک، ترافیک ایجاد شده است و کشاورزان قادر به تحویل گرفتن سوخت نیستند.

وی تجدید و بازنگری در این زمینه از سوی شرکت نفت استان قزوین را ضروری دانست.

این مسئول افزود: آن گونه که انتظار می‌رفت گندم‌هایی که از کشاورزان شهرستان آبیک برداشت شده بود، به سیلوها وارد نشد.

بغدادی با بیان اینکه محصول گندم باید در سیلوها ذخیره و گندم مطلوب برای نانوایی‌ها مصرف شود، ادامه داد: گندم وارداتی که از کیفیت پایینی برخوردار است باید برای خوراک دام و کارخانجات ماکارونی و آرد مصرف شود.

معاون فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی در سال آینده بستر لازم را برای ذخیره گندم در سیلوها فراهم کرد تا گندم مطلوب برای کارخانجات ماکارونی و آرد به خارج از شهرستان ارسال نشود؛ بلکه برای نانوایی‌ها مصرف شود تا مردم از بهترین نان بهره‌مند شوند.

بغدادی یادآور شد: پس از ذخیره گندم برخی از کشاورزان در سیلوها، دولت به قیمت تضمینی گندم 800 ریال افزود که واریز مابه‌التفاوت آن به حساب کشاورزان در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: طی یک سال اخیر برای طرح‌های توسعه کشاورزی اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد که به بهره‌برداران اختصاص یافته است.

بغدادی تصریح کرد: تسهیلات طرح‌های توسعه کشاورزی باید در راستای اهداف پیش‌بینی شده و اشتغال‌زایی هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: بنا به گفته مسئولان بانک کشاورزی شهرستان آبیک 26 فقره از طرح‌های تصویبی با 30 میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسیده‌ و مشاغل پایدار شده است.

معاون فرماندار آبیک اضافه کرد: همچنین 15 فقره از طرح‌های توسعه کشاورزی با 80 میلیارد ریال تسهیلات در مرحله انجام کار است.

بغدادی گفت: برای جوجه‌ریزی در شرکت مرغک به میزان چهار میلیون قطعه جوجه برای دریافت 150 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک کشاورزی، قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/77006/ز30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول