اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی پیش‌بینی کرد

راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد.

راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی

سیدعلی مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت در آذربایجان غربی، اظهار داشت: این استان یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تولید بالای محصولات باغی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون تن انواع محصولات باغی در استان تولید شد.

مختاری به افزایش میزان اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اشاره کرد و ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود با تزریق به موقع اعتبارات، میزان تولید محصولات باغی در سال ‌جاری به یک میلیون و 625 هزار تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به تولید محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک تاکید کرد و افزود: کاهش مصرف کود شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی سبب تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه می‌شود.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه اندازه‌گیری سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این آزمایشگاه با نمونه‌برداری از محصولات کشاورزی در سنجش سلامت و میزان سموم باقی‌مانده در میوه نقش موثری دارد.

مختاری با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اضافه کرد: به منظور تحقق حماسه اقتصادی در بخش کشاورزی آذربایجان غربی همه مسئولان و کشاورزان استان نقش خود را به درستی ایفا خواهند کرد.

وی ادامه داد: افزایش تولید و بالا بردن بازده در بخش کشاورزی از اهداف و چشم‌اندازهای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/61010/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول