اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران خبر داد

صدور پروانه اتمام پروژه خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از صدور پروانه اتمام پروژه توسعه‌ای خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار خبر داد.

صدور پروانه اتمام پروژه خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، عباسعلی وفایی‌نژاد گفت: اتمام پروژه توسعه خوشه صنعتی ادوات کشاورزی جویبار به معنی اتمام فعالیت‌های توسعه‌ای و قطع حمایت‌های نهادهای پشتیبان از اعضای خوشه نیست.

وی افزود: این حمایت‌ها در قالب برنامه‌های عملیاتی تعریف شده از طرف شبکه فراگیر خوشه ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران درباره هدف صدور پروانه اتمام پروژه خوشه صنعتی ادوات کشاورزی اظهار داشت: گواهی صادر شده به عنوان سندی است که می‌تواند به منظور تداوم بهره‌مندی اعضای خوشه از حمایت‌های مالی و معنوی سازمان‌ها و نهادهای پشتیبان خوشه مورد استفاده قرار گیرد.

وفایی‌نژاد اعلام کرد: در حال حاضر خوشه ادوات کشاورزی جویبار دارای 41 عضو بوده که در زمینه ساخت تجهیزات شامل روتیواتور، رتوتیلر، خرمن‌کوب، قطعات کمباین، انواع کشنده قابل نصب روی تراکتور و تیلر و محصولات متنوع دیگر فعالیت دارند.

این مسئول ادامه داد: خوشه ادوات کشاورزی جویبار در دوره زمانی 82 تا 91 به اجرا درآمده که برخی از دستاوردهای اجرای پروژه توسعه را می‌توان در کاهش قیمت مواد اولیه در بخش‌های مختلف به طور متوسط 20 تا 30 درصد، افزایش سود بین 15 تا 20 درصد، افزایش حجم فروش 25 تا 30 درصد، انجام صادرات، ایجاد شبکه فروش و نمایندگی برون منطقه‌ای و ایجاد دو کنسرسیوم خرید مواد اولیه بیان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: خوشه ادوات کشاورزی جویبار یکی از خوشه‌های شناسایی شده در استان است که برای پاسخ به نیازهای بومی و منطقه‌ای و تمرکز گونه‌های مختلف محصولات کشاورزی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: تشکیل خوشه استانی برای راهبردی کردن توسعه خوشه‌های صنعتی صورت گرفته و شرکت به دنبال توانمندسازی و شکوفا شدن خوشه‌ها است که نقش محوری در توسعه صنعت و اقتصاد ایفا خواهند کرد.

وفایی‌نژاد افزود: خوشه ادوات کشاورزی جویبار در سال 87 به عنوان خوشه صنعتی برتر کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول