اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان خبر داد

اختصاص 1800 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از اختصاص یک‌هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه کشاورزی این استان خبر داد.

اختصاص 1800 میلیارد ریال تسهیلات طرح توسعه کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: با آغاز بهره برداری از 94پروژه توسعه کشاورزی در استان خوزستان تعداد پروژه‌های به بهره برداری رسیده در چارچوب این طرح به 5 هزار و 795 پروژه رسیده است.

وی با اشاره به پرداخت یک‌هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با هدف ایجاد اشتغال برای 7هزار و 960نفر با بهره‌برداری این پروژه‌ها افزود: این پروژه‌ها منجر به افزایش تولیدی معادل 266 هزار تن فرآورده‌های کشاورزی می‌شود.

چنگلوایی خوزستان را استان نخست از نظر میزان تسهیلات مصوب اعلام و اضافه کرد: از مجموع مصوب بانک‌های عامل در کشور حدود 5هزار و 600میلیارد ریال مربوط به خوزستان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان میزان تسهیلات عقد قرارداد شده و پرداختی استان را بیش از 3 هزار و 765میلیارد و 418میلیون ریال اعلام کرد.

وی با اشاره به 9هزار و 571 پروژه مصوب طرح در خوزستان خاطرنشان‌کرد: تاکنون 60درصد این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده که از این تعداد یک هزار و 395 پروژه مربوط به زیر بخش تولیدات دامی، یک هزار و 864پروژه مربوط به زیربخش تولیدات گیاهی، 790پروژه آب و خاک، 79 پروژه دامپزشکی، 38پروژه تعاونی‌ها، 10پروژه شیلات، 79پروژه منابع طبیعی، یک هزار و 546پروژه کمیته امداد، 11پروژه صنعت و معدن و 684پروژه بهزیستی است.

چنگلوایی افزود: افراد زیر پوشش کمیته امداد با دریافت 158میلیارد ریال تسهیلات، یک هزار و546 پروژه و همچنین هم استانی‌های زیر پوشش سازمان بهزیستی با دریافت 68میلیارد و 400میلیون ریال 684 پروژه را به مرحله بهره‌برداری رسانده‌اند.

وی با اشاره به افزایش تعداد بانک‌های عامل از یک به شش بانک و موسسه مالی اظهار کرد: پیش از این بانک عامل طرح تنها بانک کشاورزی بود در حالی که هم اینک بانک سپه، صادرات، توسعه تعاون و صندوق حمایت از سرمایه گذاری بخش کشاورزی به عنوان عاملان طرح به کمک آمده اند که امید می رود این موضوع باعث شتاب بخشی در روند اجرایی طرح شود.

انتهای پیام/72008/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول