اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فراز و نشیب‌های خدماتی و عمرانی بسیج سازندگی در خوزستان

بسیج سازندگی در طول سالیان متمادی با فراز و نشیب‌های خدماتی و عمرانی در خوزستان همراه بوده و در مجموع روند رو به رشدی را سپری کرده است.

فراز و نشیب‌های خدماتی و عمرانی بسیج سازندگی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هدف و رسالت اصلی بسیج سازندگی تلاش برای ساختن مناطق محروم است و در این امر همه نهادهای بسیج باید برای سازندگی کشور فعال شوند.

بسیج سازندگی می‌تواند با پیوند دادن اقشار مختلف با یکدیگر به ساخت هر چه بیشتر کشور کمک کنند.

از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی حمایت و پشتیبانی برای اعزام دانشجویان در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم است، هر چند فعالیت‌های عمران و آبادانی پایه این اردوهاست اما مناسب با رشته تحصیلی دانشجویان و توانمندی آنها سایر خدمات از جمله بهداشتی، درمانی و آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی تقویت و ارائه خواهد شد.

* عملکرد و فعالیت‌های بسیج سازندگی

بسیج سازندگی از سال 1379به دستور مقام معظم رهبری به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان در امور سازندگی و اوقات فراغت فراهم شده که تاکنون در عرصه‌های مختلف اعم از جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، محیط زیست، بهداشت و درمان، نیروی انتظامی و غیره فعالیت داشته و اقشار مختلف دانش آموز، دانشجو و سایر افراد از تحصیلات مختلف، حتی کسانی که فقط در حد خواندن و نوشتن سواد دارند در این سازمان فعالیت می کنند.

عرصه های فعالیت طرح سازندگی شامل عرصه بهسازی و زیباسازی و مرمت مدارس، منابع طبیعی و آبخیز داری، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات عمرانی و  آبادانی روستایی است.

بسیج سازندگی همچنین در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار بالایی دارد. برای مثال طرح بصیرت از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی جهت مبارزه با آثار زیان بار مواد مخدر در کشور است که با تعامل و همکاری سازمان مبارزه با مواد مخدر و بسیج سازندگی با هدف آشنایی خانواده‌ها با تبعات اجتماعی مواد مخدر اجرا می‌شود. بهترین و تأثیر گذارترین محیط برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درون خانواده است و اگر سازمان‌های مختلف با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها، اقدام به پیشگیری از این خطرات داشته باشند نتایج حاصل شده به طور قطع و یقین موثر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

*عرصه‌های مختلف فعالیت بسیج سازندگی

یکی از مهمترین و برجسته‌ترین اقدامات صورت گرفته در بسیج سازندگی بهسازی و زیباسازی مدارس با مشارکت دانش آموزان و سایر جوانان داوطلب است. در این طرح ارزنده برای زیبا سازی مدارس تلاش زیادی شده است از جمله طراحی و نقاشی در و دیوارهای مدارس و ایجاد فضای سبز مناسب، تزئین کلاس‌ها و تعمیر صندلی و میز و نیمکت‌های مدارس است.

در عرصه خدمات کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، در عرصه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی، خدمات بهداشت و درمان، خدمات حمایتی، فنی، حرفه‌ای و مهارتی و در عرصه خدمات عمرانی و آبادانی روستایی نیز خدماتی توسط این سازمان ارائه می‌شود.

همانطور که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «امروز جهاد بزرگ ملت ایران در هرجا که هستند این است که سعی کنند این کشور را همانطور که اسلام و قرآن گفته است با عزت و به کمال معنای آبادی و عمران بسازند».

گشت و گذاری به شهرهای مختلف استان خوزستان خواهیم داشت و چگونگی طی مسیر طرح‌های بسیج سازندگی را مرور می‌کنیم.

*پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی

مسئول بسیج سازندگی خوزستان با اشاره به ثبت 2 هزار تعاونی تولیدی و توزیعی در خوزستان اظهار کرد: امسال قرار است 2 هزار تعاونی توزیعی و تولیدی در این استان احداث شود و مقدمات این مهم نیز فراهم شده است.

عبدالله مدملیل تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان، مراکز فنی و حرفه‌ای، شیلات و اداره کل آب و برق انجام شده است تا بتوانیم به افراد بیشتری وام دهیم و تعاونی‌های بیشتری تاسیس کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته به 870 نفر با اعتبار 11 میلیارد و 600 میلیون تومان وام داده‌ایم‌ و کارگاه‌های اشتغال خانگی کوچک ایجاد کرده‌ایم که خوشبختانه در حال حاضر مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد.

مسئول بسیج سازندگی استان خوزستان بیان کرد: در سال گذشته نیز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان وام مشاغل خانگی به افراد متقاضی پرداخت شده است و مشکل خاصی برای پرداخت وام وجود ندارد.

وی ادامه داد: کارآفرین‌ها توانسته‌اند با ایجاد کارگاه‌ها برای 2 هزار و پنج نفر مشاغل خانگی ایجاد کنند و این خود موفقیتی بزرگ به شمار می‌آید.

مدملیل اضافه کرد: این طرح‌ها در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و به این دلیل اقتصاد مقاومتی را برای اشتغال عمومی به کار گرفتیم.

وی گفت: اجرای این طرح‌ها همگی در راستای سالم‌سازی مواد غذایی استفاده شده توسط مردم است و در این زمینه تلاش بسیار زیادی به همراه آموزش‌های همگانی انجام شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان خوزستان در ادامه از توزیع 125 هزار جوجه محلی میان بسیجیان و متقاضیان نواحی مختلف استان خبر داد و گفت: در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری و پس از انجام جلسات کارشناسی و توجیهی در خصوص اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی خوزستان از آبان ماه سال گذشته تا پایان فروردین امسال، اقدام به توزیع 125 هزار جوجه محلی میان بسیجیان و متقاضیان نواحی مختلف استان کرده است.

وی افزود: ایجاد 40 تعاونی روستایی و شهری برای تولید کود ورمی کمپوست و همچنین پرورش قارچ، بخش دیگری از فعالیت‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خوزستان محسوب می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی خوزستان همچنین بیان کرد: پس از فراخوان ثبت نام وام مشاغل خانگی و حضور 2 هزار و 50 متقاضی در این ثبت نام، بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان به تمام متقاضیان، تسهیلات و وام‌های مشاغل خانگی را اهدا کرد.

مدملیل در ادامه با اشاره به اهمیت بالای هم اندیشی‌ها و نشست‌های تخصصی مسئولان بسیج سازندگی مراکز استان‌ها با معاونت‌های مختلف بسیج سازندگی کشور در خصوص مباحث اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: افزایش آگاهی و آشنایی با آخرین تغییرات بوروکراسی، از مهمترین نتایج این گونه نشست‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش 300 نفری اقتصاد مقاومتی در اهواز اظهار کرد: پس از نشست اقتصاد مقاومتی اسفند ماه که در تهران و با حضور مسئولان بسیج سازندگی مراکز استان ها برگزار شد، بسیج سازندگی خوزستان با دعوت از فرمانداران، فرماندهان سپاه نواحی، شوراهای محلی و مسئولان بسیج سازندگی نواحی خوزستان، همایشی 300 نفره را با موضوع تبیین راهبردهای اقتصاد مقاومتی برگزار کرد و نتایج آن را در قالب یک مجله در اختیار دستگاه های مسئول قرار داد.

مدملیل مهم‌ترین برنامه های اجرا شده در سال 91 را مختصراً توضیح داد: اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مناطق محروم که در ایام تعطیلات نوروز تعداد 35 گروه و در ایام تعطیلات تابستانی 28 گروه دیگر اعزام شد که در مجموع تعداد 40 پروژه عمرانی از قبیل خانه محروم، مسجد، مدرسه، غسالخانه، سرویس بهداشتی و ...؛ احداث و با تعمیر و تعداد 700 کلاس علمی و آموزشی و عقیدتی در مناطق محروم صورت گرفت و تعداد 630 نفر از خدمات پزشکی بهره مند شدند.

مسئول بسیج سازندگی خوزستان اضافه کرد: اعزام 110 تیم پزشکی عمومی و 174 تیم پزشکی تیم تخصصی به مناطق محروم و روستایی شهرستان های خرمشهر، اندیمشک، مسجد سلیمان، رامهرمز و اندیکا که در مجموع 3 هزار و 346 نفر خدمات پزشکی رایگان بهره مند شدند و تعداد 40 نفر توسط پزشکان متخصص، عمل جراحی شدند.

وی گفت: تنظیم تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی استان مبنی بر با سواد کردن تعداد 10 هزار نفر افراد بی‌سواد که مقدمات کار کاملاً فراهم شده است و مربیان این طرح، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در حال عملیاتی و اجرایی کردن طرح هستیم.

مدملیل تصریح کرد: همچنین پیگیری واگذاری وام اشتغال خانگی به 500 نفر از افراد بسیجی، راه اندازی تعداد 16 تعاونی در راستای اشتغالزایی در سطح شهرستان، ایجاد اشتغال ثابت جهت 159 نفر از افراد بسیجی در سطح استان، تنظیم تفاهم نامه با جهاد کشاورزی استان مبنی بر عملکرد مشترک 100 هزار نفر روز که تأمین نیروهای بسیجی طرح به عهده بسیج سازندگی است.

وی در پایان بیان کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در همه نواحی مقاومت بسیج شهرستان‌ها از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در استان است.

 

* عملکرد بسیج سازندگی قابل قبول است

فرماندار اهواز در خصوص اهمیت طرح بسیج سازندگی اظهار کرد: بسیج علاوه بر حضور در دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف سازندگی، علمی و محرومیت زدایی حضوری فعال و تأثیر گذار داشته است.

عبدالعزیز فدعمی با بیان اینکه یکی از توطئه‌های دشمنان آسیب رساندن به فرهنگ و باورهای دینی جامعه است، از تلاش‌های صادقانه بسیج در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان قدردانی کرد و گفت: عملکرد بسیج در عرصه‌های سازندگی، علمی و محرومیت زدایی درخشان و قابل قبول است.

وی تصریح کرد: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی و موفقیت‌ها و پیشرفت‌های علمی، صنعتی و خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها در سایه الطاف الهی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش دولتمردان حاصل شده است.

فرماندار اهواز با تشریح قسمتی از عملکرد دولت نهم و دهم در این شهرستان عنوان کرد: در این دوران اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف عمران شهری و روستایی، اشتغالزایی، توسعه صنعتی و کشاورزی و بهبود شاخص‌های مختلف انجام شده است که نسبت به دولت‌های پیشین از لحاظ حجم کار انجام شده و اعتبارات، قابل مقایسه نیست.

*طرح هجرت 3 با همکاری سپاه پاسداران و آموزش و پرورش خرمشهر

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر نیز با بیان اینکه 10 مدرسه خرمشهر در طرح هجرت 3 بازسازی شده‌اند، اظهار کرد: این طرح در تابستان جاری به مدت سه ماه برگزار شد که با به‌ کار‌گیری نیروهای بسیجی و بدون دریافت هزینه مالی به برخی نیازهای ادارات کمک می‌شود.

مهدی رفیعی تصریح کرد: طرح هجرت 3 با همکاری سپاه پاسداران و آموزش و پرورش خرمشهر فعالیت خود را آغاز کرد، در کنار این برنامه‌ها، کارهای فرهنگی مناسبی نیز انجام شده است.

وی این طرح را از جمله طرح‌های مهم در زمینه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دانست و عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه اجرای این طرح همکاری لازم را انجام داده‌اند و دانش‌آموزان توانمند خرمشهری در قالب این طرح ضمن پرکردن اوقات ‌فراغت خود به انجام فعالیت‌های عمرانی و بازسازی مدارس پرداختند.

ربیعی، هدف از اجرای این طرح را پرورش استعدادها و بالا بردن سطح علمی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح‌ها فضای مدارس از حالت رکود و یکنواختی خارج می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با مشارکت دانش‌آموزان بازسازی و زیباسازی 10 مدرسه که نسبت به مدارس دیگر نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد، در دستور کار مسئولان اجرایی طرح هجرت 3 قرار گرفت و اجرایی شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر همچنین عنوان کرد: برگزاری چنین طرح‌هایی ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در متمرکز کردن آنها به انجام کارهای خداپسندانه نیز کمک شایانی می‌کند.

*تعمیر 14 مدرسه در شادگان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان در همین راستا اظهار کرد: طرح هجرت سه امسال نیز همچون سال‌های گذشته از اوایل تابستان آغاز شده است.

لطف‌الله دورقی افزود: در این طرح دانش‌آموزان با حضور در مدارس نقاط محروم و کمتر توسعه‌ یافته اقدام به انجام تعمیر و زیباسازی آن‌ها می‌کنند.

وی ادامه داد: در طرح هجرت سه امسال 14 مدرسه شادگان مورد تعمیر قرار می‌گیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان تصریح کرد: همچنین دو مرکز آموزش‌ و پرورش و یک اردوگاه تربیتی نیز در طرح هجرت سه امسال قرار دارند.

وی بیان کرد: رنگ‌آمیزی، تعمیرات تاسیساتی، خط‌کشی زمین‌های ورزشی، نصب تریبون، میز و صندلی، برق ساختمان و.. از جمله اقدامات انجام شده برای مدارس است.

دورقی گفت: علاوه بر این و در طول اجرای این طرح برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله کلاس‌های قرآن و احکام نیز برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی طرح هجرت سه به مدت دو ماه و تا پیش از بازگشایی مدارس ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و مهارت‌آموزی به آن‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان با بیان اینکه اجرای طرح هجرت در شادگان به صورت یک روزه ، 10 روزه و 15 روزه می باشد، افزود: اجرای طرح هجرت سه در مدارس زمینه نهادینه شدن فرهنگ بسیجی در جامعه دانش آموزی را فراهم می‌کند و این امر می‌تواند در کل جامعه تسری پیدا کند.

وی از مشارکت 3 هزار نفر روز در طرح هجرت سال گذشته در این شادگان خبر داد و بیان کرد: امسال رویه بر اساس نفر اردو است و 500 نفر اردو در قالب طرح هجرت در شادگان مشارکت می‌کنند.

دورقی اضافه کرد: دانش آموزان شرکت کننده در این طرح که همگی از دانش آموزان بسیجی فعال مجموعه آموزش و پرورش هستند، با حرکت جهادی خود نشان می دهند که می توانند در سایه اتحاد و همدلی فعالیت های مهمی را در توسعه، عمران و آبادانی شهر انجام دهند.

 

* بار معنوی اردوها ملموس‌تر است

فرماندار حمیدیه نیز از اقدامات و فعالیت‌های بسیج سازندگی به افتتاحیه اردوهای طرح هجرت 3 اشاره کرد و گفت: این طرح در آستانه سال تحصیلی جدید در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی و کمک به سازندگی و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم است.

«سعید فیوضی» تصریح می کند: بار معنوی این اردوها ملموس‌تر از زمینه کسب تجربه است.

 

* حضور 400 دانش آموز در طرح هجرت 3

مسئول ستاد سازندگی ناحیه مقاومت بسیج آبادان نیز با بیان اینکه امسال 400 دانش آموز آبادانی در طرح هجرت سه شرکت می‌کنند اظهار کرد: اجرای این طرح ضمن غنی سازی اوقات فراغت، بسترهای لازم برای حرفه آموزی جوانان و نوجوانان را فراهم می کند.

اقبال بغلانی خاطرنشان کرد: در این طرح که از یکم تیر ماه آغاز شده است، دانش آموزان ضمن انجام تعمیرات جزیی، رنگ آمیزی و زیباسازی مدارس به فراگیری برنامه های جنبی چون احکام، عقیدتی و ورزشی می‌پردازند.

بغلانی با بیان اینکه 12 مدرسه آبادان در طرح هجرت 3 نوسازی می‌شوند، افزود: بر این اساس امسال 12 مدرسه که شامل شش مدرسه در آبادان و شش مدرسه در اروندکنار است در طرح هجرت سه قرار می‌گیرند که در این طرح نوسازی، بهسازی، رنگ‌آمیزی، تعمیرات و لوله‌کشی در مدارس انجام می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: علاوه بر کارهای عمرانی در طرح هجرت سه برنامه‌های فرهنگی نیز مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

مسئول ستاد سازندگی ناحیه مقاومت بسیج آبادان اشاره کرد: آموزش قرآن، احکام، مبارزه با مواد مخدر و طرح سلامت از جمله این برنامه‌هاست.

بغلانی عنوان کرد: کارشناسانی از اداره نوسازی مدارس آبادان و مهندسانی از ناحیه مقاومت بسیج بر روند نوسازی و بهسازی مدارس نظارت دارند.

وی گفت: همچنین این طرح برای دانشجویان نیز با محوریت محرومیت‌زدایی از روستاهای شهرستان اجرا می‌شود و در آن دانشجویان شرکت ‌کننده به روستاهای محروم می‌روند و به انجام کارهای عمرانی و ساختمانی می‌پردازند.

مسئول ستاد سازندگی ناحیه مقاومت بسیج آبادان در پایان افزود: طرح هجرت سه تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه دارد و در پایان طرح نیز شرکت‌کنندگان به اردوی تفریحی و زیارتی اعزام خواهند شد.

* به‌کارگیری جوانان در بخش‌های مختلف جامعه

فرماندار بهبهان نیز از نوسازی پنج مدرسه در قالب طرح هجرت 3 در بهبهان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با مشارکت دانش‌آموزان بسیجی صورت می‌گیرد.

فرهاد باذلی محبوب با تشکر از مسئولان بسیج سازندگی در شهرستان برای اجرای طرح و فعالیت‌های خوب و مطلوب عمرانی و فرهنگی تصریح کرد: در قالب کمیته‌های مختلف آموزش و پرورش بهبهان برنامه‌ریزی آغاز سال تحصیلی را انجام داده است.

وی ادامه داد: کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، فضا، تجهیزات، پشتیبانی، اجرائی، توجیه و تبلیغ فعالیت خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام داده‌اند.

فرماندار بهبهان همچنین ادامه داد: امسال همه با شور و نشاط به استقبال آغاز سال جدید تحصیلی خواهیم رفت و امیدواریم سال تحصیلی را به بهترین نحو ممکن آغاز کنیم.

*حضور 95 بسیجی در دوره‌های آموزشی

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هفتکل نیز در ادامه اظهار کرد: امسال 95 بسیجی در دوره‌های آموزشی بسیج سازندگی هفتکل شرکت کرده‌اند.

ناصر ممبینی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی هفت روزه هستند و بسیجیان پایگاه‌های مختلف بسیج از سراسر شهر در آن حضور یافته‌ و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

به گفته وی، در این دوره‌ها بسیجیان شرکت کننده تولید کمپوست، قارچ و تکثیر مرغ بومی را فرا گرفته‌اند.

ممبینی تصریح کرد: با هماهنگی‌ها و تعامل انجام شده با اداره جهاد کشاورزی شهرستان هفتکل، دوره‌های هفت روزه برای علاقه‌مندان به فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های کمپوست، قارچ و تکثیر مرغ بومی برپا کرده‌ایم و آنها مهارت‌های لازم را آموزش دیده‌اند.

وی بیان کرد: این دوره‌های آموزشی از سوی جهاد کشاورزی برگزار می‌شود و گواهینامه‌های پایان دوره برای 95 نفر از بسیجیان شرکت کننده در این دوره‌ها صادر خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان هفتکل اضافه کرد: افرادی که این دوره‌ها را با موفقیت پشت سر بگذراند برای دریافت تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

*مرمت و بازسازی 12 مدرسه

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) کارون نیز از مرمت و بازسازی 12 مدرسه این شهرستان در تابستان امسال خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در قالب طرح هجرت 3 در شهرستان کارون اجرایی خواهد شد.

محمد سواری گفت: این 12 مدرسه در شهرهای کوت عبدالله، کنعان و ربیع قرار دارند که با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون مرمت و بازسازی می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) کارون تصریح کرد: طرح هجرت سه، هر ساله در فصل تابستان در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: مراسم آغاز به کار طرح هجرت سه در کارون تیرماه انجام می‌شود و در این طرح مدارسی در نقاط مختلف شهرستان مرمت و بازسازی می‌شوند.

به گفته سواری طرح هجرت سه تا شهریورماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی به انجام مقدمات اجرای طرح اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده، مدارسی که قرار است در تابستان امسال مرمت و بازسازی شوند با همکاری اداره آموزش و پرورش در نقاط مختلف سه شهر کوت عبدالله؛ کنعان و ربیع شناسایی شده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) کارون بیان کرد: کسانی که می‌خواهند در طرح هجرت سه شرکت کنند به صورت داوطلبانه در این طرح حضور می‌یابند.

وی تصریح کرد: بیشتر کسانی که برای بازسازی مدارس شهرستان در طرح هجرت سه، ثبت نام می‌کنند دانش آموزان و دانشجویان هستند.

سواری اشاره کرد: با هماهنگی  و تعامل صورت گرفته مدارس محروم در چند ماه گذشته شناسایی و موارد مورد نیاز و کمبودها بر طبق اولویت در این طرح برطرف خواهد شد.

وی در خصوص افراد شرکت کننده در این طرح عنوان کرد: نیروهای اعزامی در طرح هجرت 3 بیشتر از قشر جوانان تحصیل کرده دانش آموز و دانشجو بوده‌اند که به صورت داوطلبانه در این جهاد سازندگی حضور فعال دارند و تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مطمئنا واگذاری سازندگی به بسیج و تشکیل بسیج سازندگی رسالتی بزرگ برای احیا این فرهنگ در کشور است اما باید فعالیت خود را در این عرصه بیشتر کرد.

این مهم نیز تنها با همکاری و تعامل مضاعف مسئولان و اختصاص اعتبارات هر چه بیشتر و وسعت فعالیت‌های مستعد سازندگی محقق خواهد شد.

انتهای پیام/72001/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول