اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بسیج سازندگی نماد هنر از خود گذشتگی

فصل تابستان که هوا داغ است، بازار جهاد نیز داغ‌تر می‌شود و در همین جهاد در راه خداست که می‌توان دریافت تفاوت بین دنیا و آخرت در یک کلمه است و آن کلمه نیز تقواست.

بسیج سازندگی نماد هنر از خود گذشتگی

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، پیمودن مسیر خستگی‌ناپذیر خدمت و جهاد برای آبادانی روز و شب نمی‌شناسد و کسانی که موفق شده و توفیق کار و تلاش در طرح‌های جهادی را پیدا می‌کنند نیز هیچ‌گاه وام‌دار و یا منت‌گذار کسی دیگر نمی‌شوند.

تفاوت عمل برای دنیا و آخرت تنها در یک واژه و کلمه به نام تقوا و ایمان نهفته است و داشتن انگیزه منسجم به همراه حس همدلی راهگشا برای کسانی است که در چنین ایام سال و در فصل گرما همانند تابستان به مناطق محروم این کشور رفته و با فراخی خاطر و دلی باز کمک‌حال و غم‌خوار درد و رنج مستضعفان و محرومانی می‌شوند که گاهی در روز‌مرگی‌های زندگی شهرنشینی یاد و نامشان فراموش می‌شود.

با آغاز تابستان؛ جوانان، نوجوانان و تمامی مشتاقان در بسیج سازندگی سالانه در سراسر کشور راهی مناطق دور‌ افتاده، روستاها و بخش‌های محروم شده و رایحه خدمت بسیج را به آن مناطق می‌کشانند.

بسیج سازندگی سالانه بنابر آمار‌ها و گزارش‌های مندرج در کارنامه خود حجم وسیعی از کار‌های عمرانی، زیربنایی، خدماتی، رفاهی و حتی اجتماعی را با قوت نیرو‌های بی‌ادعای خود به انجام رسانده و به تعهدات خویش جامه عمل می‌پوشاند.

شهرستان آوج استان قزوین نیز که در نواحی نسبتا دور افتاده و محروم در بین نواحی دیگر استان قزوین قرار گرفته هر سال با آغاز چنین ایامی شاهد حضور و فعالیت نیروهای بسیج سازندگی به منظور رفع مشکلات از دوش روستائیان و افراد مستضعف ساکن در مناطق محروم می‌شود.

آمادگی دستگاهای آوج برای تعامل با بسیج سازندگی

فرماندار آوج در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا به آمادگی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آوج برای همکاری هرچه بهتر و تمام‌تر با مجموعه بسیج سازندگی اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر عرصه‌های مختلفی در شهرستان آوج و نواحی متعدد این شهرستان برای کار و سازندگی وجود دارد و انتظار می‌رود تا جوانان راه‌یافته به این عرصه معنوی بتوانند در راستای خدمت‌رسانی به اقشار مستضعف تلاش و کوشش کنند.

سیدعبدالله موسوی با تقدیر از خدمات پیشین صورت‌ گرفته در این شهرستان عنوان کرد: به حق نیروهای مؤمن و خدوم بسیج سازندگی طی سالیان متمادی در این شهرستان با ارایه دستاورد‌های خوب چهره‌ای ارزنده را از خدمات نظام اسلامی به قشر محروم و مستضعف به نمایش گذاشته که در این راستا از زحمات تمامی آنها تقدیر و تجلیل می‌شود.

پیوند مسئولان با نیروهای بسیج سازندگی نیز در توسعه و برطرف کردن مشکلات در روستاها و مناطق محروم نقشی حساس داشته و مهم محسوب می‌شود.

بستر‌سازی برای مشارکت بیشتر علاقه‌مندان به حضور در عرصه‌های جهادی نیز خود عاملی دیگر برای تسریع در روند آبادانی و خدمت‌رسانی وسیع‌ و گسترده‌تر به حساب آمده و باید با اطلاع‌رسانی‌های مناسب‌تر زمینه‌ساز کار و جهاد در این عرصه شد.

بسیج سازندگی با گام‌های بزرگ دل‌ها را شاد می‌کند

حجت‌الاسلام سید ضیاء‌الدین هاشمی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: بسیج سازندگی همواره طی سال‌های اخیر با برداشتن گام‌های بزرگ در راستای سازندگی توانسته است تا کشور را به حد مطلوبی رسانده و توسعه دهد.

امام جمعه شهرستان آوج با بیان اینکه به برکت بسیج سازندگی شاهد نابودی و ریشه‌کنی کامل محرومیت در کشور هستیم، تصریح کرد: هدف‌دار بودن و اتکا به نیروی درونی یکی از ویژگی‌های اصلی طرح‌های هجرت بوده و از این جهت حائز اهمیت و درخور تحسین است.

وی ابراز داشت: طرح‌های مختلفی که امروز در مناطق محروم صورت می‌گیرد نمونه‌ای از طرح‌های سازندگی است که نیروهای بسیج با کار در آن عرصه به رشد و شکوفایی کمک می‌کنند.

امام جمعه شهرستان آوج ادامه داد: بسیجیان و نیروهای جوان پا به کار با حضور در این عرصه‌ها از فعالیت‌ها و کارهای روزمره خویش دست کشیده و در راستای امور فرهنگی، پزشکی، عمرانی و آبادانی خویش تلاش می‌کنند.

هاشمی افزود: بنا به فرموده قرآن کریم خداوند متعال انسان را به تلاش و جهاد دعوت کرده و اجر و پاداش مضاعفی را برای آنان در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد به واژه‌ای اطلاق می‌شود که همراه با حرکت پرتلاش باشد، عنوان کرد: بسیجیانی که در اردوهای طرح هجرت شرکت می‌کنند با تمام اخلاص و توقع کم، سعی در محرومیت‌زدایی داشته که بی‌شک نیز مورد رضایت حضرت حق قرار می‌گیرند.

هاشمی پیرامون ضرورت الگوگیری از استقامت و روحیه ایثار رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: کار جهادی و هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق بسیار ستودنی است چراکه آنان با گذشت از خود؛ جان و مال خویش را فدا کردند تا اسلام امروز باقی مانده و غرور و غیرت ملی ایرانیان بر جهانیان آشکار شود.

امام جمعه آوج با اشاره به اینکه جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) به منظور خدمات‌رسانی به مناطق روستایی در زمینه آب‌رسانی، برق‌رسانی و راه‌سازی به‌صورت شبانه‌روزی تشکیل شد، تصریح کرد: امام راحل با تشکیل این نهاد مقدس سعی در عزم خدمت‌رسانی و آبادانی کشور را داشت و امروز تمامی مسئولان و جوانان با تبعیت از فرموده‌های امام‌ راحل باید پیش به‌سوی تعالی و رونق‌بخشی به بخش‌های ضعیف جامعه و نقاط محروم گام برداشته و در این راستا فعالیت کنند.

بسیج سازندگی آمادگاه شور پاک جوانان است

نهاد مقدس بسیج سازندگی که تا به امروز عاملی در مسیر کسب خیر و برکت برای نقاط محروم و دور افتاده کشور بوده است به عنوان عنصری حساس برای تجمیع و خودجوشی جوانان و نوجوانان حساب شده و بستری برای عرض‌‌اندام و خودباوری این قشر جامعه تلقی می‌شود.

هنر و فرهنگ واقعی هنگامی تجلی یافته و عینیت واقعی خود را می‌یابد که از بطن انقلاب و اسلام برآمده و منعکس‌کننده و روشنایی بخش آرمان‌ها و اهداف متعالی امام راحل باشد که گنجینه بسیج سازندگی نیز در همین مفهوم و مصداق در حال پیکار و مجاهدت از روی خلوص و باور قلبی به کار و رفع محرومیت از کشور است.

انتهای پیام/77005/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول