اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد

همکاری بین شهرداری و بسیج سازندگی خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی گفت: باید هماهنگی بین شهرداری و بسیج سازندگی استان برای فراهم کردن زمینه همکاری در راستای پیشبرد پروژه‌های کوچک شهری با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی صورت گیرد.

همکاری بین شهرداری و بسیج سازندگی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالحسین شهابی صبح امروز در گردهمایی شهرداران خراسان جنوبی اظهار داشت: بنا به ضرورت استفاده از فرصت 14 تیرماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری‌ها دو دستور کار داریم.

وی افزود: یکی از این دستور کار‌ها ایجاد هماهنگی بین شهرداری و بسیج سازندگی استان و فراهم کردن زمینه همکاری در راستای پیشبرد پروژه‌های کوچک شهری با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی گفت: بر همین اساس بنا شد تا نیمه مرداد ماه شهرداران فرصت‌ها و زمینه‌های همکاری را بررسی کنند و مطابق با آن نشستی را با حضور فرمانداران و مسئولان بسیج برگزار کنند.

شهابی تاکید کرد: همه شهرداران باید با توجه به محدودیت منابع و امکانات از این فرصت به نحو شایسته برای امور شهروندان استفاده کنند.

وی همچنین به دستور کار دوم جلسه در ارتباط با برگزاری دوره آموزشی کوتاه مدت با موضوع ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد اداری ویژه شهرداران استان اشاره کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری خراسان جنوبی افزود: اهداف شیوه‌نامه صورت گرفته برای نامگذاری این روز شامل نکوداشت روز شهرداری و معرفی این روز در اذهان عمومی و انعکاس خدمات ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مردم، ارتقای منزلت خانواده بزرگ شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

شهابی ادامه داد: ارائه آموزش عمومی در راستای آگاهی‌سازی شهروندان با حقوق شهروندی، بهره‌گیری از خادمان عرصه مدیریت شهری و روستایی و معرفی خدمات و تلاش دولتمردان و مدیریت شهری و روستایی در سطح استان از دیگر اهداف شیوه‌نامه است.

این مسئول با بیان اینکه برای تحقق این اهداف برنامه‌های اجرایی تعریف شده، متذکر شد: برگزاری همایش و نشست تجلیل از خادمان شهری و روستایی، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمند‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، دیدار خانواده مدیریت شهری با شخصیت‌ها و چهر‌ه‌های مهم شهری و روستایی و اعلام گزارش عملکرد دهیاری و شهرداری به مردم و مسئولان از جمله برنامه اجرایی شیوه‌نامه است.

وی برگزاری آیین‌ها و مراسم فرهنگی و ورزشی، هماهنگی برای بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ذی‌ربط از پروژ‌ه‌ها و اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و آشنایی با مسائل و مشکلات، تجلیل از پژوهشگران و صاحب‌نظران برتر عرصه مدیریت شهری و روستایی را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد.

انتهای پیام/22481/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول