اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه شیروان خبر داد

حضور 10 گروه جهادی در اردوهای بسیج سازندگی شیروان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان گفت: 10 گروه جهادی در اردوهای جهادی امسال این شهرستان شرکت دارند.

حضور 10 گروه جهادی در اردوهای بسیج سازندگی شیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان علی‌محمد محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان، با اشاره به آغاز برنامه‌های اردوهای جهادی در شهرستان شیروان اظهار کرد: اردوهای جهادی و بسیج سازندگی در جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، خدمات‌رسانی به محرومان، محرومیت‌زدایی فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و کمک به دولت عمل کرده و تا کنون نیز خدمات ارزشمندی را ارائه داده است.

وی با اشاره به شرکت 10 گروه جهادی در این شهرستان افزود: از تعداد گروه جهادی شهرستان شیروان، پنج گروه جهادی خواهر و پنج گروه جهادی برادران فعالیت دارند.

محمدی تصریح کرد: گروه‌های جهادی در 29 عرصه بهسازی و زیباسازی مدارس، ساخت مسجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کلاس‌های عقیدتی، فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی، عمرانی و ... فعالیت دارند.

وی با اشاره به ثبت‌نام یک هزار و 380 نفر برای حضور در اردوهای جهادی شهرستان شیروان گفت: از این تعداد در مرحله نخست یک هزار نفر از ابتدای تیز ماه تاکنون اعزام شدند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان، 380 نفر مابقی بعد از ماه مبارک رمضان اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اردوها با حضور جهادی دانش‌آموزان بسیجی، دانشجویان، جوانان، بسیج محلات در مناطق محروم اجرا می‌شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان بسیجی در 15 مدرسه شهرستان بهسازی و زیباسازی مدارس را از ابتدای تیر ماه امسال آغاز کرده‌اند.

محمدی هدف از برگزاری طرح هجرت را پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان در فصل تابستان اعلام کرد و گفت: این طرح با رویکرد فرهنگی به مرمت، نقاشی و رنگ‌آمیزی و زیبا سازی اماکن و مدارس می‌پردازد.

وی دانشجویان بسیجی را موتور محرک اردوهای و هسته اصلی این حرکت دانست و افزود: در اردوهای جهادی امسال دانشجویان بسیجی شهرستان و دانشگاه علم و فرهنگ تهران در 10 روستای محروم تابعه این شهرستان به مدت 15 روز بعد از ماه مبارک رمضان به مردم این مناطق خدمات عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی ارائه می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شیروان با تاکید بر اینکه همه جوانان اعضای گروه در اردوهای جهادی با انجام اقدامات مختلف در روستاها احساس غرور می‌کنند، گفت: جوانان با حضور در این اردوها و ارائه خدمات به روستاییان به خود می‌بالند.

وی به نقش اردوهای جهادی در حماسه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر مشغول تدوین مدلی اردوهای جهادی هستیم که بسیجیان جهادگر در این عرصه به ایفای نقش بپردازند.

محمدی این مدل‌ها را در سه بخش کلی ارزیابی و خاطر نشان کرد: در ابتدا بعد فرهنگ‌سازی، ترویج و آموزش، رویکرد مسئله محوری و حل مسئله با نگاه به فعالیت‌های اقتصادی و در نهایت تشکیل گرو های جهادی تحقیق و پژوهش در مقوله اقتصادی مورد برسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، شهرستان شیروان بیش از 50 هزار بسیجی دارد.

انتهای پیام/63002/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول