اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بسیج سازندگی پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی

بسیج همواره در همه عرصه‌ها پیشرو بوده و این‌بار نیز در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی پیشتاز میدان است.

بسیج سازندگی پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام به نسبت سایر استان‌ها از مناطق کمتر توسعه یافته به شمار می‌آید.

شرایط ویژه اقتصادی و منابع عظیم خدادادی دو ظرفیت نهفته استان محسوب می‌شوند که به‌کارگیری هر یک از این عوامل راه را برای شکوفایی هر چه بهتر اقتصاد و زندگی مردم هموار خواهد کرد.

شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزایی در مرکز و شهرستان‌های استان نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و جذب تسهیلات اعتباری در پی‌خواهد داشت و مهم‌تر اینکه موجب رشد اشتغال خواهد شد.

اما مسئله‌ای که باید بیشتر بدان اشاره کرد اشتغال در روستاها و مناطق محروم است که باید به عنوان اولویت قرار گیرد.

در این راستا سازمان بسیج سازندگی در استان ایلام برای شناسایی ظرفیت اشتغال جوانان در مناطق مختلف و به سرانجام رساندن این مهم‌، برنامه‌ها و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را در نظر گرفته است. کیفیت اجرای طرح‌های اشتغالزایی سازمان بسیج سازندگی بر کسی پوشیده نیست، بسیج سازندگی سپاه استان ایلام با شناسایی منابع مهم ظرفیت‌های تولیدی هر شهرستان از استان ایلام امکانات بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها فراهم کرده است که توجه به این طرح‌ها تحول مهمی در اشتغال ایجاد خواهد کرد.

*اجرای 3 هزار طرح اشتغالزایی بسیج سازندگی

نصرت‌الله برزویی مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام با بیان اینکه کار جهادی نوعی از خود گذشتگی و ایثار است که افراد پخته با آگاهی به این موضوع مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال با کمک به محرومان در برنامه‌های بسیج سازندگی استان ایلام قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این کار در سطح کشور روز به روز در حال توسعه است، افزود‌: اقشار  بسیج از جمله بسیج دانشجوی، بسیج دانش‌آموزی و بسیج محلات در این زمینه فعال بوده و از طریق سپاه، سازمان بسیج مستضعفین و همچنین افراد خیر اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این طرح‌ها تأمین می‌شود.

وی اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه را در راستای محرومیت‌زدایی و نیز توجه به ظرفیت‌ها را مهم برشمرد و ادامه داد: بسیج سازندگی در دو شاخه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد که ساخت مسجد، مدرسه، غسالخانه و ... در جهت محرومیت‌زدایی و اجرای پروژه‌های سازندگی با محوریت اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال است.

برزویی در ادامه با اشاره به اینکه 3 هزار طرح اشتغالزایی در راستای افزایش تولید و نیز توجه به ظرفیت‌های موجود در استان معرفی شده است، افزود: در شهرستان‌ها آموزش‌های لازم مربوط به هر کدام از این طرح‌ها ارائه شده ‌که تسهیلات این طرح‌ها در اختیار صاحبان آنها قرار داده شده ‌‌و با اجرای این تعداد طرح حداقل برای 3 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین به هر کدام از شهرستان‌ها سهمیه‌های مربوطه ارائه شده که در حال اجرا بوده و در هفته آتی عملیاتی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ایلام گفت: تولیداتی که از این طرح‌ها بدست آمده است در موارد مصرفی مختلف از جمله تولید قارچ‌، روانه بازار مصرف شده است که فروش خوبی هم در این محصول که با حمایت‌های بسیج سازندگی بوده رقم خورده است.

*تولید محصولات اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم

برزویی به تولید محصولات اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم اشاره کرد و در این باره گفت: در بسیاری از مناطق محروم و دور افتاده استان همچون موسیان واقع در شهرستان دهلران شاهد تولید قارچ هستیم.

وی به تولید کومپوست در استان اشاره کرد و افزود: با تولید این کود شرایط برای ماندگاری قارچ بیش از پیش مهیا خواهد شد که به دنبال بازاریابی برای فروش محصولات اقتصاد مقاومتی با تشکیل تعاونی‌ها هستیم.

برزویی ادامه داد: همچنین موارد دیگر طرح‌ها در بخش‌های مختلف از جمله گیاهان دارویی، زنبورداری، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، خیاطی، واحدهای صنفی‌، خرید خودرو، تاکسی و ... است که در حال اجرا هستند.

وی همکاری بانک‌های عامل در سال جاری را سازنده ارزیابی کرد و افزود: صندوق مهر رضا، بانک مهر اقتصاد و بانک کشاورزی آماده همکاری و ارائه تسهیلات به بخش جهاد سازندگی است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور هدایت، ساماندهی و کنترل طرح‌ها، دفترچه‌هایی به صاحبان طرح‌ها داده خواهد شد و اجرای آموزش‌های لازم اقتصاد مقاومتی در استان در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است بسیج سازندگی استان ایلام به منظور خدمت ‌تولید و اشتغال در مناطق نیازمند استان‌، شرایط برابری در تمام اقصی نقاط استان فراهم کرده ‌است.

ترویج اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی‌، شکوفایی اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها به عنوان سه موضوع مهم در دستور کار بسیج سازندگی استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/2246/ش‌30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول