اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خوزستان

بیش از 42 هزار آزمون روی نمونه‌های صادراتی و وارداتی انجام شد

کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: 42 هزار و 396 آزمون بر روی نمونه‌های صادراتی و وارداتی در خوزستان انجام شد.

بیش از 42 هزار آزمون روی نمونه‌های صادراتی و  وارداتی انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان، علی رکابی‌زاده اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و 376 نمونه از کالاهای صادراتی و وارداتی، توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده است.

وی افزود: 42 هزار و 396 مورد آزمون توسط کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های همکار مورد تائید صلاحیت قرار گرفته توسط این اداره کل، روی نمونه‌های فوق انجام شده که از نمونه‌های فوق تعداد 5 هزار و 331 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و 45 نمونه نیز مغایر با استاندارد ملی مربوطه شناخته شده‌اند.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: نمونه‌های اخذ شده در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع برق و الکترونیک، مکانیک و فلز شناسی، لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و شیمیایی، مصالح ساختمانی و... است.

کارشناس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان تصریح کرد: در آزمایشگاه‌های همکار مورد تائید صلاحیت این اداره کل و آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد خوزستان مورد آزمون قرار می‌گیرند.

رکابی‌زاده خاطرنشان ‌کرد: اداره‌ کل استاندارد خوزستان بر انطباق همه کالاهای صادراتی و وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری بـا استانداردهای مـلی مربوطه نظارت داشته و فقط در صورتی‌ که کالایی با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داشته باشند مجوز صادرات و واردات برای آن‌ها صادر می‌کند.

انتهای پیام/72008/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول